در مواجهه با اعتیاد واقع بین باشیم / برنامه ریزی ها با اعتیاد عملی نمی شود

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان گفت: باید در مواجهه با اعتیاد واقع بین باشیم چرا که برنامه ریزی های رویایی برای مقابله با این آسیب عملیاتی نمی شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حبیب الله خجسته پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در محل استانداری لرستان افزود: با توجه به کاهش سن اعتیاد در برخی شهرستانها و استانها، برنامه های ملی، منطقه ای و محلی باید متناسب شرایط و بر مبنای واقعیات جامعه تدوین شود.
وی تصریح کرد: در امر مبارزه با اعتیاد باید همزمان در زمینه عرضه و تقاضای مواد مخدر فعالیت کرد و از ظرفیت بسیار بالای سازمان های مردم نهاد (سمن) ها بهره برد.
وی با تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی، و نیروهای انتظامی، امنیتی و نظامی استان در خصوص عرضه مواد مخدر گفت: در حوزه تقاضا نیز باید پیشگیری و درمان را با کمک سمن ها و دستگاههای فرهنگی مورد توجه قرار داد.
خجسته پور افزود: افراد بسیار توانمندی در سمن های استان فعالیت می کنند و دستگاههای فرهنگی باید از این ظرفیت استفاده کرده و در برخی موارد مسئولیت ها را به سمن های واکذار کنند.
وی همچنین با انتقاد از عدم ارائه گزارش توسط برخی اعضای شورا گفت: لازم است همه دستگاههای عضو شورا یکی از همکاران خود را به صورت خاص برای پیگیری مصوبات، ارائه گزارش و پاسخ به مکاتبات مشخص کنند.
وی با بیان اینکه ارائه برخی گزارش های شورا چندین هفته به طول می انجامد تصریح کرد: طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روانگردانها با رویکرد اجتماعی در برنامه ششم مصوب شده و برنامه تمامی دستگاهها را مشخص کرده که باید اجرای برنامه ها به صورت ماهانه یا فصلی گزارش ود.
وی اضافه کرد: چنانچه دستگاههایی طرح اجتماعی در خصوص مقابله با اعتیاد دارند این مهم را به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارجاع داده تا با ارسال به وزارت کشور و در صورت تصویب، اعتبار مورد نیاز آن تامین شود.
بر اساس آمار بهزیستی، 60 هزار لرستانی مصرف کننده مواد مخدر هستند و میانگین و سن اعتیاد در استان 21 سال است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =