ایرنا نوشت: رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: حذف واژه طلاق در شناسنامه زنان مطلقه اصلا قابل قبول نیست و معتقدم نوعی فریبکاری در زندگی است.

مینو اصلانی  افزود: طلاق، امری بسیار نهی شده در دین مبین اسلام و فرهنگ ماست و مغبوض ترین حلال به شمار می آید و در واقع امر بسیار ناپسندی است و تا جایی که ممکن است همه باید تلاش کنند که افراد خانواده بتوانند در آرامش در کنار هم زندگی کنند و اینکه طلاق را هم به هر دلیلی پنهان کنیم یک جور فریبکاری است.

وی تصریح کرد: درست است که طلاق زشت و ناپسند است و عرش خداوند را به لرزه درمی آورد و حتی تبعات سنگین به خصوص برای فرزندان به همراه دارد و موجب ایجاد خلاهای عاطفی برای زوجین و فروپاشی خانواده ها می شود اما دلیل نمی شود آن را بپوشانید و این چه استدلال منطقی پشت این موضوع است.
اصلانی ادامه داد: باید گفت، فردی که طلاق گرفته است اگر قرار است دوباره ازدواج کند راه ازدواج برای آنها در هر سنی باز است و منعی برای ازدواج مجدد ندارد و انسان در زوجیت به کمال می رسد حالا اگر به هر دلیلی نتوانسته است ادامه بدهد دلیلی ندارد تنها زندگی کند.
وی خاطرنشان کرد: یک خانم مطلقه این حق را دارد که با یک آگاهی بیشتر انتخاب دیگری داشته باشد و زندگی خود را دوباره ادامه دهد اینکه این موضوع را مخفی کنند و فریبکاری اتفاق بیفتد قابل قبول و پسندیده در جامعه فهیم و متمدن ما نیست.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: نمی دانم با چه هدفی و چه کسانی این طرح را مطرح کرده اند؛ قطعا هدف نامبارکی است و آنچه در ظاهر در جامعه مطرح است این است که حذف مطلقه بودن در شناسنامه را مردم نمی پسندد چون تبعاتی را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: زمان که زندگی دو فرد صادقانه شروع نشود، پایه و اساس آن لرزان و غیرقابل اتکاست چون اصل بر تداوم زندگی صداقت است و به هیچ وجه نمی تواند این موضوع مخفی بماند و ممکن است به نوعی از یک جایی سر باز زند و این عدم صداقت به زندگی آنها آسیب برساند.
اصلانی همچنین در خصوص هدف تهیه کنندگان طرح یاد شده نیز اظهار داشت که این طرح جای ابهام دارد.
پیش از این حمید درخشان نیا، رئیس سازمان ثبت احوال از تهیه پیش نویس حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه خبر داد و گفته بود: در حال حاضر فقط واژه طلاق از شناسنامه خانم هایی که عقد کرده اند اما دوشیزه هستند حذف می شود.
پیش از این، یک بار مساله حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه در مجلس شورای اسلامی مطرح و رد شده، اما دوباره این ایده در مجلس مطرح شده است.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    2 2
    صد درصد درست می فرمایند هرکس باید با انچه که کرده کنار اید این یک واقعییتی است که با پاک کردن از شناسنامه جز برای فریب قصد دیگر نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    3 2
    حذف این موضوع از شناسنامه خانوم ها به این علت که بعضی از آقایون به محض دیدن این کلمه یا شنیدنش ذهنشون جاهایی میره که نباید. این داستان هایی که شما گفتید هم تو همون داستان قشنگه. وگرنه دیگه چیزی از فرهنگ و تمدن ایران نمونده. داستان تماشاگران فهیم و با فرهنگ فوتبالمونه