استاندار خوزستان خبرداد: ساماندهی پایانه مرزی چذابه ظرف دو ماه آینده

ایسنا نوشت: استاندار خوزستان از ساماندهی پایانه مرزی چذابه برای توسعه مبادلات مرزی ظرف دو ماه آینده خبرداد.

غلامرضا شریعتی 12 خرداد ماه در پایان نشست کارگروه مبادلات مرزی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد: در این جلسه پیرامون ساماندهی پایانه مرزی چذابه و اقداماتی که در این زمینه از سال گذشته شروع شده است و ادامه دارد، گزارش‌هایی ارائه شد؛ امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آینده کار به اتمام برسد و سامان پیدا کند.

وی افزود: با ساماندهی پایانه مرزی چذابه از هرج و مرج و تضییع حقوق بیت المال جلوگیری می‌شود و شرایط به گونه‌ای خواهد بود که جلوی افرادی که با ایجاد هرج و مرج درآمدهای بعضاً کلان و غیرقانونی به دست می‌آورند گرفته می‌شود و منافع عمومی و دولت به عنوان اولویت اول مد نظر قرار خواهد گرفت که در این زمینه خوشبختانه کارهای بسیار موثر و بنیادی انجام شده است.

شریعتی ادامه داد: همچنین در رابطه با کالاهای ملوانی و ته لنجی با توجه به مصوبه جدید دولت برای گمرک سجافی تصمیماتی گرفته شد و هماهنگی‌های انجام شد تا انشاالله دغدغه مردم عزیز در آن منطقه و سایر مناطق در این زمینه رفع شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: همچنین بحث‌هایی پیرامون بازارچه اروندکنار و گمرک آن بود که تلاش می‌کنیم ان‌شاءالله مشکلات احصا و در جلسه بعد ارائه شود و مورد بررسی قرار گیرد تا ما به سمت صادراتی شدن آن محور حرکت کنیم.

شریعتی تصریح کرد: همچنین با توجه به شعار سال در خصوص حمایت از کالای ایرانی به سازمان صنعت و معدن و تجارت و اتاق‌های بازرگانی دستور داده شد که تلاش لازم در جهت گسترش و توسعه صادرات استان را داشته باشند و بازارهای جدید و هدف برای کالای ایرانی و خوزستانی فراهم کنند و برای این امر کلینیک صادرات تشکیل شود تا موضوعات مختلف ارزیابی و مشکلات احصا شود و همچنین نیازسنجی بازارهای هدف را مشخص کنند و در این زمینه اقدامات لازم برای توسعه صادرات در حوزه‌های مختلف و صنایع کوچک، متوسط و بزرگ انجام شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط به توسعه مبادلات مرزی کمک کنیم و تلاش ما متمرکز در زمینه‌ها و محصولات مختلف استان است که در جلسات آینده مطرح و بررسی خواهد شد. 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =