استاندار همدان: اشتغال ۳۰ هزار نفر را در سال آینده متعهد شده‌ام

استاندار همدان گفت: در دیدار پس از سمینار اخیر استانداران، از رئیس جمهور خواستم که دستور دهند بانک مرکزی برای اشتغال روانتر کار کند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، که در مراسم معارفه فرماندار شهرستان رزن سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: من برای سال آینده ایجاد 30 هزار نفر اشتغال در استان همدان را تعهد داده ام.

وی با اعلام اینکه امروز ما تسهیلات داریم و به دنبال سرمایه گذار در بخش اشتغال می گردیم، خاطرنشان کرد: شخص آقای رئیس جمهور به اشتغال و کاهش بیکاری حساسیت خاصی دارند.

نیکبخت با تاکید بر اینکه، تعهد کرده ام در شهرها برای اشتغال زایی 3 درصد از سود بانکی تسهيلات را یارانه دهند، تصریح کرد: در روستاها نیز تسهیلات اشتغالزایی خوبی داده می شود.

وی گفت: باید تا دروازه شهر به استقبال بخش خصوصی برویم، پیشانی بخش خصوصی را ببوسیم و جهت کاهش بیکاری از هیچ کمکی در این حوزه دریغ نکنیم.

استاندار همدان با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری، قوه قضاییه، دولت، مجلس، سپاه، دستگاه های امنیتی و نظارتی و همه بر اشتغال و اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، اظهار داشت: اکنون در شرایطی هستیم که باید همه توان خود را برای حل مشکل معیشتی مردم بگذاریم.

وی ادامه داد: به مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بی توجه نیستم و ماموریتم هست اما آنچه دلم، رهبرم و رئیس جمهورم ماموریت داده اشتغال است و همه توانم را می گذارم و همه جلسات اشتغال را خودم شرکت می کنم تا انشاالله شاهد ریشه کنی بیکاری باشیم.

نیکبخت افزود: اقتصاد مقاومتی در اینجا می تواند اقتصاد را از تکانه ها نجات دهد، باید در اقتصاد مقاومتی خودمان را ببینیم و نگاهی هم به بیرون داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین شاخص ها در ارزیابی فرمانداران جذب سرمایه گذار در بخش خصوصی است، تاکید کرد: فرماندار وضعیت واحدهای صنعتی شهرستان های خود را بررسی کند چرا که ما هیچ واحدی را نمی گذاریم تعطیل بماند مگر امکان احیای آن واحد دیگر نباشد.

استاندار همدان با بیان اینکه در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی در استان اگر در كشور اول نباشیم، استان دوم هستیم، افزود: 135 پروژه برای واگذاری بخش خصوصی تعهد داشتیم اما 501 پروژه واگذار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در آبیاری تحت فشار و آبیاری مدرن و صرفه جویی در آب با بستن بیش از 2 هزار چاه و هوشمند کردن چاه ها با کمک دادگستری و دادستان های محترم، 85 درصد زمین های مستعد آبی ، آبیاری تحت فشار دارند در حالی که میانگین کشور 50 درصد است.

استاندار همدان در آخر از خدمات فتحعلی حسينی در فرمانداری رزن قدردانی کرد و سيد رضا سلامتی را به عنوان فرماندار و خانم كاويانی را به عنوان اولین زن در استان به عنوان معاون عمرانی و برنامه ريزی فرمانداری این شهرستان معرفی کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =