رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: اکثر کارخانه‌های بسته‌بندی عسل در اردبیل تعطیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عبدالرضا بیگناه در سومین مجمع عمومی انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران در اردبیل اظهار داشت: بیش از 4 هزار گونه گیاه شفابخش در دامنه‌ها و ارتفاعات سبلان، کوه تالش و باغرو وجود دارد و عسل تولید شده کشور در در قاره آسیا مشهور است و سالانه 70 هزار تن عسل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که ظرفیت خوبی برای صادرات این محصول دارد.

وی تصریح کرد: در دوره جدید مسئولیت انجمن تلاش خواهیم کرد تا فضایی را برای گسترش فعالیت‌ها و حمایت از تولیدکنندگان عسل به عنوان ماده شفابخش در سطح کشور فراهم کنیم.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران بیان کرد: متاسفانه کارخانه‌های بسته‌بندی عسل که در استان فعال بوده‌اند به دلیل مشکلات مختلف به تعطیلی کشانده شده‌اند و هم‌اکنون فقط یک شرکت فعال در این زمینه وجود دارد که به همین دلیل نیاز است اقدامات لازم در راستای بسته‌بندی و عرضه به بازار انجام داده شود.

بیگناه با اشاره به این که برندسازی عسل برای صادرات این محصول می‌تواند ما را در این زمینه رهنمون شود بیان کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت این محصول در راستای ایجاد اشتغال و پویایی اقتصاد استفاده کنیم نیاز است که در حوزه تولید، فرآوری و بسته‌بندی عسل اقدامات لازم و اساسی را انجام دهیم، به طوری که با ورورد گردشگران می‌توانیم بخش عمده‌ای از محصولات تولیدی را به آنان عرضه کنیم.

این مجمع عمومی انتخابات انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران که نائب رئیس و دبیر کل اتاق بازرگانی و تعدادی از اعضای این انجمن در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، عبدالرضا بیگناه با کسب 37 رای به عنوان رئیس و محمدعلی پورسلیمان با 36 رای، محمدعلی شجاع پور با 31 رای، مرتضی رفیق صادقی با 29 رای و سیدعلی حجاریان با 28 رای به عنوان اعضای جدید این انجمن انتخاب شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =