۰ نفر
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: معاون رئیس کمیته امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه: موضع عربستان تاثیری بر طرح روسیه برای صادرات سامانه اس ۴۰۰ به قطر نخواهد داشت.

معاون رئیس کمیته امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه، تأکید کرد مخالفت عربستان سعودی، بر تصمیم مسکو برای صادرات سامانه پدافند هوایی اس ۴۰۰ به قطر، تأثیری نخواهد داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، آلکسی کندراتیو گفت: موضع عربستان تاثیری بر طرح روسیه برای صادرات سامانه اس ۴۰۰ به قطر نخواهد داشت. روسیه منافع خاص خود را دارد که برای تحقق آن‌ها تلاش می‌کند و با صادرات اس ۴۰۰ به قطر به دنبال گرفتن پول برای تأمین بودجه اش است.

کندراتیو افزود: این مسئله هیچ ارتباطی به عربستان ندارد. موضع ریاض، بخشی از باج گیری سعودی هاست و موضع آن‌ها در برابر این قرارداد با هماهنگی واشنگتن اتخاذ شده است زیرا آمریکا نمی‌خواهد بازار سلاح در منطقه را از دست بدهد، به همین علت به اعمال فشار بر ریاض در این باره ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: تقویت نیروی نظامی قطر با دریافت سامانه اس ۴۰۰ از روسیه، می‌تواند امتیازات آشکاری برای دوحه به همراه داشته باشد و این مسئله نگرانی سعودی‌ها را برانگیخته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    0 0
    دو نکته : 1 عربستان اندازه خودش حرف بزند. 2 کلا خرید تجهیزات نظامی برای روز جنگ است نه اینکه جنگ بخاطر تجهیزات نظامی باشد. دقیقا مثل اینکه بگوییم انتخابات برای این است که اختلافات رفع شود و کارها نظم پیدا کند نه اینکه بعد از انتخابات لشکر کشی خیابانی انجام شود و به اختلافات دامن زده شود.