۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۷

عبدالرضا مصری *

وقتی مقام معظم رهبری اعلام می کنند امروز « وزارت خزانه داری آمریکا » به اتاق جنگ علیه ما تبدیل شده است یعنی ما در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی شدید قرار گرفته ایم؛ جنگ و جنگیدن هم دیگر من و شما و او ندارد و همه باید در یک جبهه وارد میدان شویم.

ویژه بودن شرایط امروز بر هیچ‌کسی پوشیده نیست؛ در شرایط عادی هرکسی می تواند اهداف حزبی خود را دنبال کند اما امروز بحث جنگ است و ما نباید مشکلات را دائما به زمین یکدیگر بیاندازیم. البته نمی توانیم این واقعیت را هم نادیده بگیریم  که دولت مسئولیت توزیع درآمد و اجرای امور را به عهده دارد به این معنا که وقتی بودجه به تصویب می رسد دیگر قوه مقننه و قوه قضائیه کوچکترین اختیاری درمورد توزیع آن ندارد لذا این دولت است که باید تصمیم بگیرد این پول کجا هزینه شود. بنابراین قوه مجریه باید در برابر مسوولیتی که طبق قانون به او محول شده است پاسخگو باشد اما فارغ از وظایف قانونی در شرایط کنونی ما باید همه با هم متحد باشیم و به کمک دولت برویم.باید نیازهای امروز جامعه درک کنیم و در این مسیر نیازهای دولت را نیز مورد توجه قرار دهیم؛ همیشه این را درنظر داشته باشیم که چگونه می توان دولت را یاری کرد تا از این گردنه به سلامت عبور کند.

شایان ذکر است که لزوم کمک کردن نباید به این معنا تعبیر شود که هیچ انتقادی از دولت صورت نگیرد یا هیچ سوالی نشود. به هر حال نوسانات در بازار سکه و ارز موضوعی خارج از  دست مجلس است و این  دولت است که باید پاسخگوی تصمیماتش باشد. فراموش نکنیم ما همانقدر که انتظار داریم در برابر تصمیمات درست مورد تقدیر قرار بگیریم در برابر تصمیمات اشتباه نیز باید پاسخگو باشیم.

امروز بیشتر انتقادات ما از طریق تریبون ها مطرح می شود درحالی که حداقل این شیوه مورد علاقه من نیست. ما باید مشخص کنیم کجای این جنگ هستیم. از توضیح و سوال نباید بترسیم. وقتی با هزار بهانه از زیر پاسخ شانه خالی می کنیم طبیعی است راهی به جز بیان دیدگاه از طریق تریبون ها باقی نمی ماند. وقتی سخن به اینجا می رسد سالهای دوران وزارت را به خاطر می آورم در آن مقطع شخصا هیچگاه مخالف سوال نبودم امروز هم دولت باید از این فرصت استفاده کند و  درباره مشکلات امروز کشور صحبت کند   

متاسفانه امروز دیدن رئیس جمهور کار سختی است به طوری که  بعد از بارها درخواست ملاقات، تنها یکبار در دولت یازدهم توانستیم چند دقیقه با رئیس جمهور ملاقات داشته باشیم و در این دوره هنوز موفق نشدیم دیداری با رئیس دولت داشته باشیم بنابراین برای بیان حرف ها راهی جز تریبون باقی نمی ماند. در دوران نمایندگی در ادوار مجلس هرگاه درخواستی برای ملاقات با روسای جمهورهای  قبلی مطرح می کردیم بدون استثنا حداکثر تا یک هفته طول این درخواست عملی می شد؛ مثال عینی آن دولت اقای احمدی نژاد بود که همان روز وقت می دادند یا در زمان دولت آقای خاتمی هیچگاه وقت ملاقات بیشتر از یک هفته طول نکشید؛ اما آقای روحانی پنج دوره دیگر هم رئیس جمهور باشد ما نمی توانیم ایشان را ملاقات کنیم چراکه منش ایشان اینگونه نیست. وقتی هم قرار است سوالی مطرح شود انواع فشارها به کار گرفته می شود تا سوال پس گرفته شود   

آنچه در این چند سطر بیان کردم برخاسته از اعتقادات قلبی‌ام است و هیچ ربطی به مسائل حزبی و جناحی ندارد اما باید به این موضوع توجه کنیم که اگر می خواهیم به مشکلات خاتمه دهیم باید مردم را در نظر بگیریم و در ساختارها و ساز و کارهایمان تجدید نظرکنیم.  

* نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی

17216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =