۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۵

ایسنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، اظهارات اخیر چین در رابطه با گشایش در تجارت و جهانی‌سازی "جوکی" بیش نیست.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه در کلوب اقتصادی دیترویت گفت: رهبران چین در چند هفته گذشته مدعی گشایش و جهانی‌سازی شده‌اند، اما این "جوک خنده‌داری" است.

او افزود: اجازه دهید شفاف باشم. این درنده‌ترین دولت اقتصادی است که تا به امروز از مابقی جهان بهره‌برداری کرده است. این مشکلی است که مدت‌ها حل آن به تعویق افتاده است.

اظهارات پامپئو در بحبوحه تنش‌های تجاری رو به افزایش میان آمریکا و چین مطرح شد. پکن هفته گذشته اعلام کرد ۲۵ درصد تعرفه بیشتر روی مجموع ۶۵۹ اقلام وارداتی آمریکا به ارزش حدود ۵۰ میلیارد دلار اعمال می‌کند که این در واکنش به حرکت رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعمال مالیاتی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار روی کالاهای وارداتی از چین خواهد بود.

ترامپ در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری و تعرفه‌ای روابطش با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین را ارتقا داده است.

او در بیانیه‌ای گفت: دوستی بزرگم با رئیس‌جمهوری چین و دوستی کشورمان با چین هر دو اهمیت بسیار زیادی برایم دارد. با این حال تجارت میان کشورهایمان، از مدت‌ها پیش بسیار غیر منصفانه بوده است. این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست.

ژانگ مینگ، نماینده هیات چین در اتحادیه اروپا اوایل همین ماه در مرکز اصلاحات اروپایی تاکید کرد چین به گشایش اقتصادی بیشتر متعهد است. او افزود: چین در آن مشارکت دارد، از آن سود می‌برد و از همه مهمتر، در امر جهانی‌سازی اقتصادی دخیل است. چین در ۴۰ سال گذشته توسعه از طریق گشایش را دنبال کرده و به گذار بزرگی از انزوا به گشایش دست یافته است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =