وزارت خارجه به بیانیه مداخله‌جویانه آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا درباره قصاص متهم معترف و محکوم به شهادت چند تن از شهروندان و پرسنل نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی گفت: متهم ضمن برخورداری از وکیل و پس از طی مراحل قانونی و قضایی در محاکم جمهوری اسلامی ایران، به موارد اتهامی اعتراف کرده و در نتیجه مجرم شناخته شده و به اجرای حکم قصاص محکوم شد و اساسا حکم مذکور هیچگونه ارتباطی به باورها شخصی وی نداشته است.

قاسمی خاطر نشان کرد: دولت آمریکا که امروزه خود در نقض تعهدات صریح بین المللی شهره خاص و عام است و طی یکسال گذشته از بسیاری از توافقات بین المللی به صورت یکجانبه خارج شده و از بار تعهدات و مسئولیت خود شانه خالی می کند و قوانین ضد حقوق بشری و تبعیض آمیز مهاجرتی رئیس جمهور این کشور، بویژه سیاست بی رحمانه و ضد انسانی جدا کردن کودکان مهاجرین از مادرشان و پدران شان و اسکان آنها در کمپ ها، نه تنها موجب اعتراض بسیاری از کشورها، سازمان های بین المللی و افراد و شخصیت های جهان شده بلکه نزدیک ترین افراد به کاخ سفید را هم به مخالفت و اعتراض واداشته است، در جایگاهی نیست که به دخالت و سیاه نمایی علیه اقدامات قانونی داخلی دیگر کشورهای مستقل و قلب حقایق بپردازد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    32 8
    حق با آمریکا است
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    0 1
    امریکا چقدر بد و اخه و ما چه بازیکنهای خوبی داریم
  • رضا A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    3 0
    امریکا به عنوان فاسدترین امپراتوری تاریخ در کنار رم باستان قطعا به دنبال عدالت خواهی نیست. اما چند نکته برای کشور به نظر دارای اهمیت است: ۱ هزینه های هنگفتی برای تجهیز و توسعه کانالهای ماهواره ای و شبکه های اجتماعی برای شدت بخشیدن به پروژه فروپاشی انجام میشود. بازوهای اجرایی فارسی زبانان ضد ایرانی هستند که با اغوا هموطنان ساده اندیش برنامه های مدون و طراحی شده را اجرا میکنند۲ تحریکات اقوام، اقلیتهای مذهبی و گروههایی همچون دراویش و غیره برای ایجاد شورش و فوران احساسات مردم عزیز کشور شدت بیشتری یافته است. ۳ در خصوص این چنین پرونده های حساسی، تدبیر عمیقتری از قوه قضاییه میتواند طرفندهای کثیف تبلیغاتی و فریب و دستکاری ذهنی هموطنان را تا حد بسیار زیادی خنثی کند.
  • رضا A1 ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    2 0
    ۴ رعایت کلیه جوانب قانونی در رسیدگی به اینگونه پرونده ها که حتی مجرمیت متهم بر اساس شواهد و قراین موجود به ضرس قاطع برای قاضی مسجل است، برای جلوگیری از بهره برداری سیاسی طرفهای متخاصم هوشمندانه است. ۵ در صورت صلاحدید مقامات قضایی میتوان با آزمایش دی ان ای و بررسی اثر انگشتهای باقیمانده در صورت توقیف بودن و در دسترس بودن دستگاه اتوبوس با وجود انجام حکم اعدام به ادامه تحقیقات با ارایه این دلیل اقدام کرد، که قوه قضایی اطلاعاتی به دست اورده که مجرم اعدام شده احتمالا دارای همدستانی بوده که ممکن است متواری شده اند و اداره تشخیص هویت برای شناسایی همدستان احتمالی در جرم به بررسی های تکمیلی اقدام کرده است. به هر حال توجیه مقامات دست اندرکار در پرهیز از حداقل سهلنگاری در شرایط فعلی عقلانی است.