بهره برداری از 45 پروژه مدرسه خیرساز در مهرماه

«خبرجنوب» نوشت: مدیرکل نوسازی مدارس فارس از بهره برداری 45 پروژه خیرساز در قالب 270 کلاس درس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در فارس خبر داد.

سرفراز موصلی که در آستانه بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز به سوالات خبرنگاران پاسخ می داد، افزود: در حال حاضر 128 پروژه فعال در فارس توسط خیرین ساخته می شود که از این تعداد 45 مدرسه برای بهره برداری تحویل آموزش و پرورش فارس می شود.
وی اضافه کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز فارس از سال 78 اعلام موجودیت کرد و در حال حاضر 3 هزار نفر عضو دارد که از این تعداد 312 نفر بانوان خیر مدرسه ساز هستند و تا کنون نزدیک به 10 هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده اند، این فضاهای آموزشی 500 میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.
موصلی گفت: معمولا در جشنواره های سال های قبل ضمن تجلیل از خیرین مدرسه ساز، تعدادی از دعوت شدگان به بیان میزان تعهدات خود در سال جدیدی می پرداختند اما در بیستمین جشنواره، این مورد حذف شده و صرفا از جمعی از خیرین مدرسه ساز داخل و خارج از کشور تقدیر و تجلیل به عمل می آوریم.
وی اضافه کرد: رویکرد جدید این جشنواره توجه به نسل جوان است با عنوان نیک اندیشان یا خیرین جوان نام گذاری شده است، یعنی ما اگر از این پس در کنار خیرین مدرسه ساز، حضور جوانان را داشته باشیم، در آینده نیاز به ساخت مدارس را تامین خواهیم کرد.
موصلی بیان کرد: از سال گذشته در نظر گرفته ایم که از منابع اعتبارات ملی، معادل تعهدات خیرین در بحث فعال کردن پروژه های نیمه تمام خیرساز استفاده کنیم، رقمی که برای سال گذشته در نظر گرفته شد 17 میلیارد تومان و در سال جاری 20 میلیارد تومان است و از این طریق این مدارس زودتر به چرخه بهره برداری خواهند رسید.
وی تاثیر این اقدام را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: وقتی خیرین می بینند دولتی در کنار آنها به امر مدرسه سازی کمک می کند، باعث انگیزه مثبت در آن ها می شود و بیش از گذشته در این راه که نوعی فرهنگسازی است قدم خواهند گذاشت.
گفتنی است، بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز فردا در شهر صدرا برپا می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =