ایران نوشت: سه سال پیش هنگامی که مرتضی 27 ساله با دوستانش در یکی از ساختمان‌های نیمه کاره در جنوب تهران درحال مصرف مواد مخدر بودند و به شوخی بطری‌های شیشه‌ای را به طرف یکدیگر پرتاب می‌کردند ، ناگهان یکی از این شیشه‌ها به گردن دوستش فرهاد اصابت کرد و بی‌هوش شد.

او خیلی زود فرهاد را به بیمارستان رساند وتحت معالجه قرار گرفت.

در حالی که فرهاد پس از 72ساعت از بیمارستان مرخص شده و حالش مساعد بود اما ناگهان در خانه‌اش جان باخت بنابراین اولیای دم با شکایت از مرتضی او را عامل قتل فرزندشان معرفی کردند.

مرتضی دستگیر شد و درشعبه یازدهم دادگاه کیفری به ریاست قاضی متین راسخ پای میز محاکمه قرار گرفت. در آغاز جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند، آن گاه متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خودش گفت من وقتی شیشه را به‌طرف فرهاد پرتاب کردم هیچ انگیزه‌ای نداشتم و در اثر اشتباه من شیشه به او اصابت کرد به‌هر حال او را به بیمارستان بردم و کادر درمانی بیمارستان شاهد هستند که پس از 72 ساعت خوب شد و نمی‌دانم چه اتفاقی برای او افتاده که او ناگهان فوت کرد.

پس‌ از دفاعیات متهم قضات با بررسی مدارک پزشکی قانونی و سوابق بستری مقتول دریافتند که علت مرگ فرهاد قصور در درمان عوامل پزشکی بوده است بنابراین او را از اتهام قتل عمد تبرئه و به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه یک مرد مسلمان محکوم کردند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =