ایلنا نوشت: یک استاد حوزه گفت:‌ متاسفانه در کشور زد و بندهایی وجود دارد که با ایجاد مانع بر سر راه دولت مانع به سرانجام رسیدن برنامه می‌شوند.

محسن غرویان در پاسخ به این سوال که آیا دولت مسبب مشکلات اقتصادی کشور است، گفت:‌ چند نکته را مقدما باید در این خصوص مطرح کنم؛ مسائل اقتصادی داخل کشور ما با سیاست به شدت پیوند خورده و این سیاست هم شامل سیاست داخلی و خارجی می‌شود. البته علمای اقتصاد هم این مسائل را مستقل از هم ندانسته و معتقدند بخشی از نیازهای اقتصادی هر کشوری باید از خارج از مرزها تامین شود و این موضوع هم بستگی به روابط با سایر کشورها دارد. لذا ما باید روابط سیاسی را با سایر کشورها بهبود ببخشیم تا اقتصاد هم شرایط بهتری پیدا کند.

وی افزود: در داخل کشور هم ما دچار یک سری زد و بندهای سیاسی هستیم و همچنین احزاب و گروه‌های متعددی داریم که برای عدم موفقیت دولت نقشه می‌کشند و مانع ایجاد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند برنامه‌های دولت به نتیجه منتهی شود. دولت آقای روحانی اما با انگیزه است و هدف دارد و برای توسعه اقتصادی کشور در برابر این فشارها مقاومت می‌کند؛ اما این جوسازی‌ها و فضاسازی باعث می‌شود موفقیت مورد نظر دولت حاصل نشود و کانون‌های قدرت هم در کشور ما متعدد است و تلاش می‌کنند برنامه‌های دولت به نتیجه نرسد. تیم اقتصادی دولت هم براساس علم و دانش عمل می‌کند با این وجود اما معتقد هستم باید کمک گرفته شود و تقویت شود تا تمام مسائل اقتصادی رصد شده و بهترین تئوری برای حل مسائل اتخاذ شود.

محسن غرویان در خصوص حمله‌های متعدد به تیم سیاست خارجی دولت در خصوص مشکلات پیش آمده در خصوص برجام گفت:‌ برای همه آگاهان سیاسی کشور روشن است که برجام مسئله شخصی نبوده و تنها متوجه دولت و شخص آقای روحانی نیست. وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی به تنهایی و بدون کسب اجازه از نهادهای مربوط وارد مذاکرات هسته‌ای نشده‌اند و کل مذاکرات با حمایت و تایید رهبری انجام شده است. متاسفانه در حال حاضر که این بحث مقارن با حضور ترامپ با یک سری ویژگی‌های شخصیتی در راس دولت ایالات متحده شده است،‌ سخت‌گیری‌ها و سیاست‌هایی که او اعمال می‌کند باعث ایجاد مشکلات شده و با خروج از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها فشارهای اقتصادی را بر کشور افزایش داده است.

این استاد حوزه یادآور شد: باید ملت آمریکا را از دولت آمریکا جدا دانست. در صورت مذاکره با آمریکا باید اعلام کنیم که با مردم آمریکا و افکار عمومی در آمریکا مذاکره می‌کنیم. با آنهایی مذاکره می‌کنیم که نماینده اصلی ملت آمریکا و قلب‌های آنها هستند. ملت ایران با ملت آمریکا عنادی ندارند. باید بتوانیم با اندیشمندان و احزاب و همچنین مخالفان سیاست‌های ترامپ و آنهایی که مخالف بدعهدی‌ها و خروج ترامپ از برجام هستند و حیثیت آمریکا را با توجه به این بدعهدی‌ها در خطر می‌دانند صحبت کنیم تا همین امر فشارها را نسبت به سیاست‌های غلط دولت آمریکا افزایش دهد.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    10 0
    دقیقا با کدام بخش از ملت امریکا میخواهید مذاکره کنید. لطفا" یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید: الف: مذاکره با سرخپوستها ب: مذاکره با سیاهان و لاتین تبارها ج: مذاکره با طرفداران ترامپ د: سایر موارد
  • بازنشسته A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    8 0
    فعلا مملکت را یه مشت دلواپس منفعت طلب در دست دارند و توده مردم کاره ای نیستند