دست‌انداز، مقابل کشتی‌گیران ایران در شروع بازی‌های آسیایی!

رضا اطری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آراد ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا است. از آنجاییکه آسیایی‌ها همواره در سبک وزن از مدعیان دنیای کشتی به حساب می‌آیند اطری کار راحتی در این رقابت‌ها نخواهد داشت.

به گزارش مرتضی رضایی خبرنگاز اعزامی خبرآنلاین از بازی‌های آسیایی، مطرح ترین کشتی گیری که در این وزن به میدان خواهد آمد، احتمالا یوکی تاکاهاشی باشد. این کشتی گیر تند و تیز ژاپنی سال گذشته با کشتی‌های بسیار زیبایی که از خود به نمایش گذاشت، موفق شد با شایستگی به مدال طلای جهان بوسه بزند. تاکاهاشی را باید یک جنگجوی تمام عیار قلمداد کنیم که از سرعت بالا، طراحی بهترین تاکتیک برای اجرای فنون، فهم بسیار برای هجوم به سمت حریف از بهترین زاویه و بهترین زمان و البته اعتماد به نفس بالا در کنار قابلیت‌های فنی بهره می‌برد و همین‌ها باعث شده تا نام او به عنوان بخت اول برای رسیدن به مدال طلای این وزن معرفی شود. این کشتی گیر خوش فکر ژاپنی که بسیار حواس جمع و کم اشتباه مبارزه می کند، سال ۲۰۱۴ در رقابت های جهانی تاشکند نیز تا یک قدمی مدال پیش رفت، اما در دیدار رده بندی به حسن رحیمی باخت و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

دیگر کشتی گیر مطرحی که در جاکارتا به میدان خواهد آمد، بخبایار اردنبات است. این کشتی گیر مغولی که به لحاظ قدرت بدنی و استقامت در شرایط خوبی به سر می برد، قطعا یکی از اصلی ترین مدعیان این وزن برای رسیدن به مدال طلا خواهد بود. همان گونه که اشاره شد، اردنبات از قدرت بدنی و استقامت نسبتا بالایی برخوردار است و همین امر موجب شده تا از کشتی‌های درگیرانه هراسی به دل راه ندهد. این کشتی گیر قلدر مغولی که تا کنون دو مدال برنز جهان را به سینه زده در طول مبارزه، آنقدر دستان پر توان خود را روی سر و گردن حریف فرود می‌آورد که نفس‌های حریف به شماره می‌افتد و در آن حالت اقدام به اجرای فن و گرفتن امتیاز می‌کند. اردنبات یک کشتی‌گیر فرصت طلب است که در برگشت‌ها نیز بسیار خوب عمل می‌کند. نماینده کره شمالی از بین جونگ‌هاک جین و کانگ کام سونگ انتخاب خواهد شد. کانگ کام سونگ مدال طلای سال ۲۰۱۸ آسیا را به سینه زده و جونگ هاک جین نیز مدال طلای بازی های آسیایی اینجئون را در کارنامه دارد و سال گذشته نیز در رده پنجم مسابقات جهانی پاریس قرار گرفته است.

ساندیپ کومار هندی نیز یکی دیگر از کشتی گیران مطرح این وزن به شمار می‌رود. کومار که مدال طلای آسیا را در کارنامه خود دارد تاکنون نتوانسته نصیبی از مدال های جهانی ببرد.

ماخمودجان شاوتاکوف ازبکستانی قهرمان بازی های ایندوگیم و دارنده مدال نقره آسیا و نماینده کره‌جنوبی نیز در صف مدعیان این وزن قرار دارند، همانگونه که ژاندوس اسماعیلوف دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان می تواند خود را به یکی از مدال های این وزن برساند.مقدمه‌ای بر رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی

نصیری در جمع مدعیان هم سطح وزن ۶۵ کیلوگرم
مهران نصیری حالا و پس از تلاش‌های فراوان نماینده کشورمان در یک رویداد بزرگ است و باید به گونه‌ای کشتی بگیرد که توقعات مربیان و اهالی کشتی را برآورده کند. نصیری باید بداند که با موفقیت در بازی های آسیایی جاکارتا می‌تواند مسیری را برای آینده‌اش باز کند که به مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک ختم خواهد شد.

مدعیان اصلی وزن ۶۵ کیلوگرم تقریبا در یک سطح قرار دارند و معمولا در چنین شرایطی یک اشتباه، مصدومیت و خوب نرسیدن سر وزن می‌تواند هر یک از مدعیان را از رسیدن به سکوی قهرمانی دور کند. در میان مدعیان این وزن ابتدا به وضعیت باجرانگ هندی می‌پردازیم. باجرانگ دارنده مدال برنز سال ۲۰۱۳ جهان و نایب قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون است.

این کشتی گیر هندوستانی که فینال بازی‌های آسیایی اینچئون را با امتیاز عالی به مسعود اسماعیل پور باخت حالا درصدد است تا با کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی، به جوایز چشمگیری که مسئولین ورزش هندوستان وعده داده‌اند، برسد. باجرانگ سال گذشته با برتری مقابل میثم نصیری به مدال طلای آسیا رسید و امسال نیز روی سکوی سوم وزن ۶۵ کیلوگرم آسیا قرار گرفت.

مدعی دیگر این وزن دولت نیازبیکوف است. نیازبیکوف کشتی گیری بسیار تند و تیز است که مانند یک جنگجوی به تمام معنا تا آخرین ثانیه مبارزه می جنگد. این کشتی گیر قزاقستانی مدال برنز سال ۲۰۱۱ جهان را در وزن ۵۵ کیلوگرم به سینه زده و مدال طلای اوزان ۶۱ و ۶۵ کیلوگرم آسیا را نیز به دندان کشیده است.

ژاپنی ها نیز دایچی تاکاتانی را روانه این دوره از بازی‌ها خواهند کرد. تاکاتانی سال ۲۰۱۴ روی سکوی سوم وزن ۶۶ کیلوگرم جوانان جهان ایستاد و این در حالی بود که مدال طلای این وزن به حسن یزدانی رسید. این کشتی گیر ژاپنی که مدال نقره مسابقات ایندورگیم را نیز به گردن آویخته، همین چند ماه پیش با غلبه بر یونس امامی و باجرانگ هندی به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا در بیشکک رسید و پس از باخت به دولت نیازبیکوف، عنوان نایب قهرمانی را به خودش اختصاص داد.

از دیگر مدعیان این وزن می‌توانیم به نام تومور اوچیر تولگا اشاره کنیم. این کشتی گیر مغولی در جام جهانی کرمانشاه به اسماعیل‌پور باخت. پس از آن در جام کرکین به یونس امامی نیز باخت اما در جام باشگاه‌های جهان در ساری مقابل حسن مرادقلی به برتری رسید و در فینال جام تختی تبریز نیز مرتضی قیاسی را از پیش رو برداشت.لی سیونگ چول از کره جنوبی و سراج الدین حسن‌اف ازبکستانی نیز مدعیان دیگری هستند که در جاکارتا به میدان خواهند آمد.

حسین‌خانی یکی از مدعیان وزن ۷۴ کیلوگرم
نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا مصطفی حسینی‌خانی آزادکار تهرانی خواهد بود. حسین خانی سالهاست که در سطح اول کشتی کشورمان حضور دارد و هیچوقت آنقدر افت نکرده تا او را از صف مدعیان خارج کنیم که این امر نشان از نوع تفکر و انگیزه او دارد. این کشتی گیر خنده رو مدال برنز اوزان غیر المپیکی جهان‌ را در اختیار داشته و یکی از مدعیان اصلی برای رسیدن به مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و یکی از سرمایه های کشورمان در این وزن به حساب می‌آید البته اگر مصدومیت کهنه زانو این امکان را به او ‌بدهد!

اما بکزاد عبدالرحمانوف یکی از مطرح ترین رقبای حسین خانی در جاکارتا خواهد بود. این کشتی گیر ازبکستانی سال ۲۰۱۴ در رقابت های جهانی تاشکند از مصدومیت حسین‌خانی نهایت بهره را برد و موفق شد بر نماینده کشورمان غلبه کرده و در نهایت مدال برنز جهان را به سینه بزند. عبدالرحمانوف مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون را نیز به سینه زده و در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو علی رغم اینکه با امتیاز عالی بر جردن باروز (!) کشتی گیر نامدار آمریکایی چیره شد؛ اما با دو باخت به انور گدوئف و جبرئیل حسن اف در جایگاه پنجم المپیک قرار گرفت و همین عنوان را در رقابت های جهانی پاریس نیز تکرار کرد.

از دیگر مدعیان این وزن باید به نام مسلم اولایف از قرقیزستان اشاره کنیم. این کشتی گیر روسی الاصل، یکی از اصلی‌ترین مدعیان این وزن برای رسیدن به مدال طلا محسوب می‌شود. اولایف سال ۲۰۱۶ در جام یاشار دوغو ترکیه بر ختاک سابالوف دارنده مدال طلای جهان از روسیه غلبه کرد و در جایگاه نخست قرار گرفت. یک سال بعد در رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی کاری کرد کارستان و در حضور جبرئیل حسن‌اف دارنده سه مدال برنز جهان و المپیک از آذربایجان، سونر دمیرتاش نفر سوم المپیک از ترکیه، بکزاد عبدالرحمانوف دارنده مدال برنز جهان و یاراحمدی قهرمان آسیا، توانست به مدال طلای آن رقابت‌ها برسد و همگان را انگشت به دهان کند.

سوشیل کومار قهرمان سال ۲۰۱۰ جهان و دارنده مدال نقره و برنز المپیک نیز پس از شش سال دوری از میادین بزرگ بین‌المللی، دوباره در جاکارتا به مصاف رقبای جوان خود خواهد آمد.

ماندارخان گانزوریک دارنده مدال برنز سال ۲۰۱۳ جهان و قهرمان وزن ۶۰ کیلوگرم بازی های آسیایی گوانگ‌جو از مغولستان را نیز باید به صف مدعیان این وزن اضافه کنیم.

در جاکارتا آدام باتیروف روسی الاصل یک بار دیگر برای بحرین به میدان خواهد رفت. باتیروف در جهانی ۲۰۱۱ استانبول نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم روس‌ها بود که با دو باخت به تقوی و شعبانوف از بلاروس از دور رقابت ها حذف شد.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =