۰ نفر
۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

ایسنا نوشت: متوسط قیمت ارز در بازار ثانویه در فاصله یک روز حدود ۴۰۰ تومان در هر یورو نوسان داشته است.

متوسط نرخی که بانک مرکزی برای معاملات ارزی در بازار ثانویه ارز به عنوان محلی برای مبادلات ارزی صادرکنندان و واردکنندگان اعلام کرده است، نشان از افت و خیز آن از ابتدای هفته جاری دارد؛ به طوری که روز شنبه نرخ یورو حدود ۹۷۱۵ تومان بود که برای یکشنبه با ریزش حدود ۳۰۰ تومانی به ۹۴۱۴ تومان رسید.

دلار و یورو

در پایان معاملات روز گذشته (دوشنبه) نیز بار دیگر رشد برای نرخ ارز بازار ثانویه ثبت شده و نرخ به ازای هر یورو حدود ۹۸۲۵ تومان بوده است که در مقایسه با روز قبل از آن (یکشنبه) که به ۹۴۱۴ تومان رسیده بود، حدود ۴۱۱ تومان افزایش دارد.

قرار بوده نرخ‌گذاری در بازار ثانویه به صورت رقابتی انجام شود که در مدت بیش از دو ماهه‌ای که از اجرایی شدن بسته جدید ارزی بانک مرکزی گذشته، عمدتا نرخ یورو در فاصله ۹۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان نوسان داشته است.

این در حالی است که در روزهای گذشته خبرهایی در مورد افزایش قیمت ارز از سوی پتروشیمی‌ها از حدود ۷۷۰۰ به ۸۰۰۰ تومان در هر دلار در بازار ثانویه مطرح شده که البته از سوی مسئولان این بخش تائید نشده است اما در صورت افزایش قیمت ارز پتروشمی‌ها به عنوان بزرگترین عرضه‌کنندگان ارز در بازار ثانویه، افزایش متوسط قیمت نیز طبیعی خواهد بود.

در آخرین معاملات انجام شده در بازار ثانویه که در سامانه نیما انجام می‌شود، در روز گذشته صادرکنندگان حدود ۶۹ میلیون یورو ارز عرضه و واردکنندگان تا ۳۲ میلیون یورو برای واردات از این محل تامین کرده‌اند.

در مجموع از نیمه مردادماه سال جاری تاکنون بیش از ۷.۵ میلیون یورو بین صادرکننده و واردکننده مبادله شده است.

 

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =