بانک‌ها در دادن وام‌های خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی البرز سختگیری می‌کنند

تسنیم نوشت: مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه بانکها در دادن وام خود اشتغالی به مددجویان بهزیستی سختگیری می‌کنند،گفت: از اول سال تا کنون حتی یک نفر از مددجویان موفق به دریافت وام خود اشتغالی نشده است.

اسدالله حیدری با اشاره به تسهیلاتی که در سال جاری به مددجویان بهزیستی استان البرز اختصاص داده شده است، اظهار داشت: در ارتباط با این وام‌ها باید گفت با توجه به اینکه چند ماهی از سال جاری می‌گذرد حتی یک نفر در البرز از مددجویان بهزیستی نتوانستند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی افزود: حدود 20 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان بهزیستی 3 استان کشور اختصاص داده شده که این مبلغ قابل توجه است.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه این مبلغ به تعدادی از بانکها تخصیص داده شده و به تعدادی دیگر تخصیص داده نشده است، تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با استاندار البرز داشتیم قرار شد جلسه‌ای فوق‌العاده با بانک‌های عامل برگزار شود تا مشکلات مددجویان بهزیستی که نیاز به این تسهیلات دارند حل شود.

حیدری با اشاره به اینکه عامل اصلی مشکلات دریافت این تسهیلات شرایط سخت بانکها است، خاطرنشان کرد: این بانک‌ها دولتی و خصوصی هستند و به دلیل اینکه این تسهیلات با سود 4 درصد است سخت‌گیری آنها برای دریافت این وام‌ها سنگین تر است تا جایی که برخی از آنها 2 ضامن کارمند برای دریافت چنین وام‌هایی می‌خواهند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز عنوان کرد: سقف اعطای وام‌های خود اشتغالی 20 میلیون تومان است و برای کسانی که خود کارفرما هستند و بعضا دارای کارگاهی هستند تا سقف 500 میلیون تومان بهزیستی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امیدوارم در جلسه‌ای که در استانداری البرز با عوامل بانکها برگزار می‌شود به نتایج خوشایندی برسیم که در اسرع وقت خبر آن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =