۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه چین در آستانه اعمال دور تازه تعرفه های آمریکا علیه این کشور تهدید کرد چنانچه واشنگتن تعرفه جدیدی بر کالاهای چین اعمال کند پکن نیز مقابله به مثل خواهد کرد.

'گنگ شوانگ' روز دوشنبه در پکن و نشست خبری در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: چین اگرچه گفت و گوها با واشنگتن را بی فایده می داند اما آماده برگزاری هرگونه گفت و گو در شرایط برابر، بدون پیش شرط و مبتنی بر احترام با آمریکا در مساله تجاری است.

چین آمریکا را تهدید به تلافی کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه چین منافع خود را در این نبرد حفظ خواهد کرد تشدید اختلافات تجاری منافع هیچ یک از طرفین را تامین نخواهد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد از امروز (دوشنبه) تعرفه های جدیدی بر 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی اعمال کند.

این در حالی است که واشنگتن و پکن در حال مذاکره برای حل مناقشات تجاری هستند و گفت و گوهای سطح بالایی در ماه جاری در این باره صورت خواهد گرفت.

تعرفه های جدید که در چند هفته آینده اجرایی می شود، همزمان با تقویت اهرم های فشار آمریکا علیه چین در رابطه با آنچه واشنگتن اجبار شرکت های آمریکایی به تسلیم فناوری های ارزشمند به پکن می نامد، تعمیق جنگ تجاری میان دو طرف را در پی دارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش از مذاکرات دو کره و سفر رییس جمهوری کره جنوبی به پیونگ یانگ ابراز خرسندی کرد و افزود: چین انتظار دارد این نشست نتایج مثبتی داشته باشد.

گنگ همچنین راه اندازی دفتر ارتباطی دو کره را فرصت مهمی برای اعتمادسازی متقابل عنوان کرد و تاکید کرد: راه اندازی این دفتر باعث خواهد شد تا دو کشور روابط را بهبود بخشند و با آشتی و همکاری به جلو حرکت کنند.

سفر سه روزه رییس جمهوری کره جنوبی به کره شمالی از فردا آغاز می شود و تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    0 0
    چین با اون همه نون خور در آستانه ی فروپاشیست
  • بی نام DE ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    0 0
    دل ما هم به این قبیل خبر ها دل خوش هستیم چین روسیه دستیاران آمریکا در تلکه چاپیدن دنیا هستند