اعزام کاروان های درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل جهت ارائه خدمات درمانی به زائرین اربعین

دکتر جلالی ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اعزام تیمهای تخصصی پزشکی بابل برای دومین سال متوالی دو تیم 150 نفره از کادر تخصصی دانشگاه علوم پزشکی بابل به همراه دارو و تجهیزات لازم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین اعزام شدند.

به گزارش خبرآنلاین ازبابل،رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به این که تیم اعزامی یک تیم کاملا تخصصی و کاربردی می باشد، ادامه داد: یک تیم 70 نفره شامل 40 نفر از واحدهای تابعه علوم پزشکی بابل و 30 نفر از داوطلبان واحدهای خصوص و دولتی دیگر از بسیج جامعه پزشکی شهرستان بابل شامل 4 متخصص طب اورژانس ، یک متخصص جراح عمومی، یک متخصص اطفال، یک متخصص پوست ، یک فوق تخصص داخلی و ریه 2 دندان پزشک، 8 پزشک عمومی و الباقی همکاران پرستار، ماما و کمک پرستار، 28 پرستار و ماما و همچنین یک تیم 25 نفره پزشکی آزاد بصورت کاملا داوطلبانه و با هزینه شخصی اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مزیت های تیم اعزامی بسیج جامعه پزشکی وجود 4 متخصص طب اورژانس می باشد که می تواند در شرایط بحرانی بسیار مفید واقع شود، ادامه داد: تیم پزشکی اعزامی در کنار موکب فاطمه الزهرا با گنجایش اسکان 7 هزار زائر در عمود 1400در یک مدرسه مستقر خواهند شد و به ارائه خدمات سرپایی و تخصصی به زائرین خواهند پرداخت.

وی بیان داشت: تیم دیگر 80 نفره شامل10 پزشک و 70 پرستار و بهورز از دانشگاه علوم پزشکی بابل با همکاری قرارگاه جهادی سجادیه مازندران اعزام شدند که در عمود 1200 مستقر می باشند و به زائرین ار بعین خدمات درمانی ارائه می نمایند.
دکتر جلالی همچنین اضافه کرد: بخشی از داروهای مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل و بخش قابل توجهی توسط نذورات مردمی تهیه شده است.

وی با توصیه به زائران برای سفر به کربلا در اربعین گفت: با توجه به اینکه دمای هوا در شب و روز بسیار متغیر است لذا توصیه اصلی به زائران این است که پوشش مناسب همراه داشته باشند و از کفش و کوله مناسب راهپیمایی استفاده نمایند و علاوه بر زائرانی که داروهای خاص مثل قلبی ریوی، فشار خون، دیابت و غیره مصرف می‌کنند داروهای خود را به میزان کافی همراه داشته باشند.

دکتر جلالی گفت: عملیات اعزام تیم درمانی برای ارائه خدمات در اربعین از 27 مهر آغاز می‌شود و تا 10 آبان ادامه خواهد یافت

دکترجلالی

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =