باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: روسیه قرار است فردا بزرگترین رزمایش نظامی خود را با حضور ۳۰۰ هزار سرباز و ۳۶ هزار خودروی نظامی در سیبری برگزار کند.

به نقل از فرست پست، روسیه قرار است فردا (سه شنبه) بزرگترین رزمایش نظامی خود را با حضور 300 هزار سرباز و در کنار نیروهای ارتش چین و مغولستان برگزار کند. این رزمایش نظامی یک هفته ای با نام «وستوک2018» -که بزرگترین رزمایش روسیه از زمان جنگ سرد محسوب می شود-- قرار است 11 سپتامبر (فردا) در سیبری آغاز شود.

روسیه این رزمایش بزرگ را تا حدودی شبیه به رزمایش سال 1981 توصیف کرده است که بین 100 تا 150 هزار سرباز در آن حضور داشتند. نام رزمایش آن سال «زاپاد 81» بود که بزرگترین رزمایش نظامی عصر شوروی محسوب می شد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: این رزمایش حتی از رزمایش آن سال هم بزرگتر خواهد بود؛ زیرا 300 هزار سرباز، 36 هزار خودروی نظامی، 1000 بالگرد و 80 جنگنده در این رزمایش شرکت می کنند.

گزارشها حاکی از آن است که در رزمایش «وستوک 2014» روسیه هم 155 هزار سرباز حضور داشتند. قرار است «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه هم پس از پایان نشست اقتصادی در «ولادی وستوک» --که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در آن حضور خواهد داشت-- در رزمایش فردا شرکت کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: رزمایش وستوک 2018 به هیچ عنوان امنیت کشورهای عضو ناتو را به خطر نمی اندازد و هیچ دلیلی برای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

این رزمایش نظامی در حالی برگزار می شود که تنشها میان مسکو و غرب به شدت تشدید شده است. روابط میان این دو کشور از سال 2014 به دنبال الحاق کریمه به خاک روسیه و همچنین تشدید درگیری ها در شرق اوکراین به سردی گراییده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =