۰ نفر
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: یک هواپیمای بدون خلبان جاسوسی آمریکا نزدیک مرزهای روسیه رصد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته مقامات نظامی روسیه، این هواپیمای راهبردی جاسوسی آمریکا از نوع گلوبال هاوک RQ-4А Global Hawk روز شنبه نزدیک منطقه کالینینگرا، لنینگراد و پسکوف مشاهده شد.

 

هواپیمای راهبردی جاسوسی آمریکا از نوع گلوبال هاوک RQ-4А Global Hawk

طبق اطلاعاتی که از سامانه های نظارت هوایی بین المللی به دست آمده است، هواپیمای جاسوسی آمریکا از حریم هوایی لتونی و استونی به مناطق مرزی روسیه نزدیک شد و عملیات شناسایی نزدیک منطقه کالینینگراد انجام داد. این هواپیما بیش از سه ساعت نزدیک مرزهای غربی مناطق لنینگراد و پسکوف به گشتزنی پرداخت و پیش از بازگشتن به پایگاه خود در ایتالیا یک بار دیگر نزدیک منطقه کالینینگراد پرواز کرد.


آمریکا و متحدانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سالهای اخیر و به ویژه پس از انضمام مجدد شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، به دفعات هواپیماهای جاسوسی و شناسایی خود را نزدیک مرزهای روسیه به پرواز درآورده اند تا درباره نیروهای مسلح روسیه و مواضع آنها اطلاعات جمع آوری کند. یکی از مسایل مهمی که زمینه ساز اختلاف میان­ ناتو ­و روسیه بوده حضور فزاینده نظامی این سازمان در کشورهای­ شرق­ اروپا ­هم‌مرز با روسیه بوده است. ناتو آمادگی آمادگی خود را برای استقرار نیرو های بیشتر در کشورهای ­شرق­ اروپا­ و حوزه دریای بالتیک اعلام کرده است، اقدامی که روسیه آن را خطری برای امنیت خود می داند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =