۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی گفت: سامانه مدیریت صدور مجوز پخش کالا با هدف تسهیل امور رسیدگی به پرونده های متقاضیان اخذ گواهی فعالیت پخش مویرگی و کاهش زمان صدور مجوز راه اندازی شد.

 به گزارش خبرآنلاین، عباس تابش افزود: دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تلاش و همت بیش از 200 کاربر فعال در سطح سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و همکاری انجمن شرکت های صنعت پخش ایران به نمایندگی از بخش خصوصی ، اقدام به راه اندازی این سامانه کرد .

 او اضافه کرد: در اولین سال بهره برداری از این سامانه یعنی سال گذشته بیش از 350 مورد گواهی فعالیت در گستره توزیع  سراسری، منطقه ای و استانی صادر شده است.

تابش به کاهش زمان بررسی پرونده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح میانگین زمان پاسخگویی به پرونده های متقاضیان گواهی فعالیت پخش به  9.3 روز کاری رسید در حالی که سیستم دستی این فرآیند، بیش از سه ماه به طول می انجامید.

وی با اشاره به اهمیت کاهش زمان پاسخگویی و همچنین کاهش مراجعات متقاضیان در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: یکی ازاتفاقاتی که در فاز اول این طرح در هفته آتی رخ خواهد داد، این است که مراجعه حضوری برای ذینفعان و متقاضیان گواهی فعالیت شرکت‌های پخش حتی جهت دریافت اصل گواهی به صفر می رسد زیر اصل گواهی نیز جهت پرینت متقاضی در سامانه بارگذاری می شود.

وی گفت: با این اتفاق یک متقاضی قادر خواهد بود در حداقل زمان ممکن از محل کار خود نسبت به تقاضا و دریافت گواهی فعالیت پخش اقدام نماید.

تابش افزود: اتفاق مهم دیگری که در این عرصه رخ می دهد این است که تا پیش از این گواهی فعالیت شرکت های پخش، سال به سال تمدید می شد اما پس از راه اندازی فاز دوم این سامانه دیگر نیازی به مراجعه برای تمدید سال به سال مجوز نیست و با اطلاعات درج شده در سامانه، فعالیت شرکت در گستره توزیع شناسایی خواهد شد.

شایان ذکر است این سامانه جهت اعتبارسنجی و تسهیل ورود اطلاعات توسط متقاضیان، در حال حاضر در ارتباط وب سرویسی با سامانه‌های ذیل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز منجمله سامانه جامع تجارت،سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، سامانه مرکز امور اصناف و بازرگانان ، سامانه مرکز ملی شماره گذاری کالا و سامانه های ثبت احوال و کدپستی است.

 او در پاسخ به این سئوال که فاز دوم چه مباحثی را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: فاز توسعه ای این سامانه،با هدف رصد شبکه توزیع کالا تحت عنوان سامانه مدیریت توزیع مویرگی کالا در کشور طراحی شده و به منظور پیاده سازی و اجرایی شدن در مراحل آزمایشی و تکمیل بانک اطلاعاتی دردستور کار سال 1397 دفتر امور خدمات بازرگانی است .

 به گفته وی پیش بینی ها نشان می دهد با اجرایی شدن فاز دوم این طرح بخش بزرگی از زنجیره تامین شفاف خواهد شد.  

 

 

35223

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =