تشکیل پرونده برای بالغ بر ۴ هزار نفر بیمار اعصاب و روان در مراکز درمانی تابعه تامین اجتماعی گیلان

محمد حسین شهدی نژاد امروز در نشست خبری این اداره کل که به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی برگزار شد،گفت: شعار امسال ما توسعه تولید ملی ،ارتقای تامین اجتماعی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان گفت: در حال حاضر برای بیش از ۲۷هزار نفر بیمار مبتلا به دیابت، بالغ بر ۳۹هزار نفر بیمار مبتلا به پرفشاری خون، بیش از ۱۱هزار نفر بیمار مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی و برای ۴هزار بیمار مبتلا به بیماریهای اعصاب و روان پرونده مزمن تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه از روزهای هفته تامین اجتماعی ۱۹تیرماه تا ۲۵تیرماه سالجاری با عناوین مختلف ناگذاری شده اند،اضافه کرد: امروز ۱۹تیرماه با عنوان تامین اجتماعی، حامی نیروی کار و کالای ایرانی نامگذاری شده است و این نامگذاری پیرو نامگذاری سال جاری و رویکرد حمایت سازمان از شعار سال صورت گرفته است.

وی ۲۰تیرماه را روز تامین اجتماعی در توسعه خدمات الکترونیک اعلام کرد و گفت: تامین اجتماعی،تکریم بانوان و خانواده ،تامین اجتماعی ،سازمانی خدمتگذار و پاسخگو،تامین اجتماعی ،اصلاح فرایندها و روانسازی امور،تامین اجتماعی ،حامی کسب و کارهای نوین ،تامین اجتماعی، ضامن عدالت اجتماعی از دیگر عناوین هفته تامین اجتماعی است.

شهدی نژاد از رشد ۶/۶درصدی ویزیت مراکز درمانی تابعه در کل استان خبرداد و گفت: ویزیت پزشکان عمومی در سال گذشته نسبت به سال ۹۵با رشد ۶/۵درصدی مواجه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ویزیت پزشکان متخصص نیز در مراکز درمانی تامین اجتماعی بالغ بر ۳درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه ضریب اشغال تخت بیمارستان نیز در مراکز تابعه درمانی تامین اجتماعی ۳/۳درصد در سال گذشته نسبت به سال ۹۵رشد یافته بود، تصریح کرد: اما جراحی بیمارستان سال گذشته ۸هزار و ۷۸۹مورد بوده است که با کاهش ۶/۴درصدی مواجه بوده است.

شهدی نژاد به اجرای طرح تشکیل پرونده مزمن الکترونیکی و نظام ارجاع داخلی در مراکز تابعه استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بالغ بر ۵۶هزار پرونده بیماریهای مزمن توسط ۱۰۰پزشک عمومی و متخصص در سطح مراکز ملکی استان تشکیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر برای بیش از ۲۷هزار نفر بیمار مبتلا به دیابت، بالغ بر ۳۹هزار نفر بیمار مبتلا به پرفشاری خون، بیش از ۱۱هزار نفر بیمار مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی و برای ۴هزار بیمار مبتلا به بیماریهای اعصاب و روان پرونده مزمن تشکیل شده است.

شهدی نژاد با اشاره به نصب و بهره‌برداری از سیستم نوبت‌دهی متمرکز کلیه مراکز تابعه در سطح استان شامل نوبت دهی اینترنتی، تصریح کرد: همچنین تعداد پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشک و داروساز در سطح مراکز استان جهت ارتقاء سطح خدمات افزایش یافته است.

وی به ارتقای تجهیزات رادیوگرافی از آنالوگ به دیجیتال اشاره کرد و گفت: تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در بیمارستان رسول اکرم(ص) و سایر مراکز از قبیل میکروسکوپ جراحی چشم، ست کامل اندوسکوپی و کولونوسکپی از دیگر عملکردهای انجام در سطح استان است.

وی در خصوص اقدامات بزرگ انجام شده در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت خاطر نشان کرد: انجام جراحی های فوق تخصص از قبیل تعویض مفاصل،جراحی‌های چشم و جراحی های لاپاروسکوپیک و همچنین حضور پزشکان متخصص مقیم ۲۴ساعته در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت در رشته‌های طب اورژانس،داخلی،جراحی عمومی،زنان و زایمان و بیهوشی انجام می‌شود.

وی در ادامه به طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت در چهار محور (ساختمانی،رفاهی،بهداشتی،تجهیزاتی با اعتباری بالغ بر ۵۰میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: همچنین پیشرفته ترین دستگاه ام آر آی در بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت خریداری شده است.

شهدی نژاد با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط ۲۱نفر به جرگه مستمری بگیران استان افزوده می شود، گفت: ضریب پوشش بیمه‌ای استان ۴۷درصد است و ضریب پشتیبانی استان ۵/۳ درصد می باشد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر ۲۸هزار میلیارد ریال تعهدات بیمه‌ای و درمانی توسط تامین اجتماعی گیلان تحقق یافته است این در حالی است که مجموع حق بیمه دریافتی تنها رقمی در حدود ۱۴هزار میلیارد ریال بوده است.

جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان نیز با اشاره به اینکه در پایان سال ٩٦ تعداد ٤٠٧ هزار بیمه شده اصلی و ١١٧ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش تامین اجتماعی بوده اند اظهار داشت نفوذ بیمه ای درگیلان ٤٧ درصد از جمعیت را دربر دارد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان ، اطلاع رسانی وفرهنگ سازی بیمه ای را ازاهداف این نشست برشمرده و افزود : درسال گذشته صرفاً در بخش بیمه ای ، تامین اجتماعی گیلان ، بیش از ٢١٠٣٢ میلیاردریال انواع تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان پرداخت نموده است .

ایشان ١٩٣٨٤ میلیارد ریال تعهدات بلندمدت با رشدی معادل ٢١ درصد درکنار ٥٦١ میلیارد ریال تعهدات کوتاه مدت با رشد ١٩ درصدی و ١٠٨٧ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری را از تعهدات پرداختی در سال گذشته به بیمه شدگان و مستمری بگیران اعلام و از رشد ٢٠ درصدی میزان تعهدات نسبت به سال ما قبل آن خبر داد .

حق پرست همچنین با اعلام صدور بیش از ٤٧٨٠٠ فقره سند تعهدات کوتاه مدت در سطح شعب تابعه اذعان داشت : درسال ٩٦ تعداد یک میلیون و سیصد و پنج هزار جلد دفترچه درمانی صادر ، تجدید و تمدید اعتبار گردیده است .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علیرغم وصول مبلغی در حدود ١٤٨٦٠ میلیارد ریال حق بیمه بعنوان اصلی ترین منبع درآمدی در سال ٩٦ ، رقمی بیش از ٢١٠٣٢ میلیارد ریال تعهدات صرفاً در بخش بیمه ای توسط تامین اجتماعی در قالب تعهدات پرداخت شده است ، تلاش درجهت امنیت خاطر و آرامش جامعه کارگری وکارفرمایی را از اهم اهداف این سازمان برشمرد .

جمیل حق پرست در تشریح دستاوردهای شاخص استان با اشاره به اینکه تعداد زنان خانه دار بیمه شده استان با ١٩٥٦٠ نفر در پایان سال ٩٦ از رشدی ٤٢ درصدی برخوردار بوده است روشنفکری و بالابودن فرهنگ بیمه ای در اقشار مختلف استان را مهمترین دلیل این افزایش و استقبال دانست .

ایشان اجرای دومرحله بخشودگی جرائم در سال ٩٦ را نیز گامی از سوی تامین اجتماعی در جهت حمایت ازکارفرمایان و واحدهای تولیدی قلمداد نموده وبه تشریح طرحها واقدامات دیگری همچون حذف مراجعات حضوری جهت دریافت دفترچه های درمانی ، پرونده های الکترونیکی ، میز خدمت ، معرفت شغلی ، بازدیدهای دانش آموزی از شعب تامین اجتماعی با هدف آشنایی با مفاهیم و مصادیق بیمه ای و... پرداخت.

مدیرکل تامین اجتماعی با تبیین دستورالعمل مشوق های بیمه ای برای کارفرمایان ، آنرا از جدیدترین برنامه های سازمان درراستای حمایت از کالای ایرانی و عرصه های تولیدی و ایجاد اشتغال معرفی وافزود : براساس این طرح کارفرمایان میتوانند با رعایت ضوابطی با بهره گیری از افراد فارغ التحصیل دانشگاهی از معافیت های سهم کارفرما برخوردار شوند .

انعقاد توافقنامه با سایر ادارات به منظور امکان استفاده از سامانه استعلام ارتباط بیمه‌ای از دیگر مباحث مطروحه دراین نشست خبری بود. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =