باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان با حدود هزار و ۱۰۰ فوتی و ۱۵ هزار مجروح رتبه ۴ آمار فوتی و رتبه ۸ آمار جرحی را در کشور دارد.

یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: میزان مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی آثار زیان بار مالی، اقتصادی، روانی و اجتماعی به همراه دارد و به دنبال آن هزینه‌های بسیار سنگینی به بودجه کشور و استان تحمیل می‌کند که این مبلغ را می‌توان به جای صرف در امر تصادفات رانندگی در بخش عمران و آبادانی هزینه کرد.

وی افزود: صندوق تامین خسارت‌های بدنی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی که از سال ۱۳۹۵ در استان کرمان شروع به کار کرده است مسئول حمایت از قربانیان و زیان دیدگان حوادث رانندگی و پرداخت خسارت‌های بدنی آنان در موارد مشخص مانند فقدان یا انقضاء بیمه نامه، بطلان قرارداد بیمه، تعلیق تامین بیمه گر، فرار کردن و یا شناخته نشدن مسئول حادثه و یا ورشکستگی بیمه گر است.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان با اشاره به گزارش مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور گفت: این صندوق در چند سال اخیر با تلاش مستمر توانسته اقدامات خوبی درزمینه بازنگری فرآیند‌های اجرایی، تاسیس شعبه در سطح استان‌ها، پرداخت خسارت در حداقل زمان ممکن، فرهنگ سازی در حوزه تصادفات رانندگی از طریق اجرای دو طرح جامعه کشوری طرح پوشش بیمه‌ای موتورسیکلت سواران و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه و همچنین اقدامات گسترده‌ای در حوزه صیانت از منابع صندوق را در کشور و استان کرمان انجام دهد.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: با ملاحظه دقیق آمار و اطلاعات ارائه شده و احصاء سایر مستندات از نهاد‌های متولی امر در استان، باید مهم‌ترین دلایل بروز تصادفات رانندگی بررسی شود و برنامه جامع و راهبردی جهت کاهش تصادفات رانندگی در استان تدوین شود.

رئیس شورای قضائی استان به آمار اعلام شده از این صندوق اشاره کرد و گفت: صندوق تامین خسارت‌های بدنی در استان کرمان در سال ۱۳۹۵ به تعداد ۷۷۱ زیان دیده مبلغ ۵۳۷ میلیارد ریال، در سال ۱۳۹۶ به ۷۱۹ زیان دیده مبلغ ۵۰۷ میلیارد ریال و در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ به ۱۳۷ زیان دیده مبلغ ۸۸ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار کرد: به طور کلی در ۴ سال اخیر اقدامات صندوق سبب آزادی و یا جلوگیری از زندانی شدن حدود ۲۸ هزار نفر از زندانیان غیرعمد در سراسر کشور شده است که علاوه بر موضوعات اقتصادی آثار اجتماعی و روانی بسیار مناسبی را به همراه داشته و در خصوص اجرای تکلیف محوله در قانون به این صندوق در چند سال اخیر موثر عمل کرده است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان گفت: تعداد متوفی های ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به مرکز پزشکی قانونی استان کرمان در سال ۹۶ برحسب محل وقوع و مطابق با تعریف کمیسیون ایمنی راه‌های کشور تعداد ۱۰۹۹ نفر اعلام شده است که این آمار نسبت به سال ۹۵ که ۹۲۰ نفر اعلام شده ۱۹/۵درصد رشد داشته است.تصادف

موحد به محل وقوع تصادف‌های منجر به فوت در سال ۹۶ در کرمان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه آمار متوفیات ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۶ تعداد ۱۰۹۹ نفر اعلام شده است این آمار نسبت به محل وقوع تصادفات به صورت ۲۳۸ نفر درون شهری، ۷۶۰ نفر برون شهری و ۱۰۰ نفر در جاده‌های روستایی اتفاق افتاده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان در پایان اظهار کرد: استان کرمان در سال ۹۶ در مقایسه با سایر استان‌های کشور بعد از فارس، تهران و خراسان رضوی رتبه چهارم تعداد متوفیات ناشی از حوادث رانندگی را داشته است.
انتهای پیام/ی
استان کرمان رتبه ۴ فوتی و رتبه ۸ جرحی ناشی از تصادفات رانندگی را در کشور دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =