انتخاب ۱۵ تعاونی برتر از یک هزار تعاونی در استان کرمان

ایسنا نوشت: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان این مطلب که تعاون از کنار هم قرار گرفتن چند نفر تشکیل می‌شود،اظهار کرد:بیش از 120 روستا تعاون با هدف رفع نیاز منطقه یا استان تشکیل شده است.

رضا اسماعیلی پیش از ظهر امروز 17 شهریورماه در سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کرمان گفت: یکی از اولویت های وزارت، شناسایی پتانسیل‌های روستایی است که در راستای اشتغال جوانان آن روستا که مهارت های خاصی دارند، گام‌هایی برداشته می شود و در 6 ماهه اول امسال و 6 ماهه دوم سال گذشته؛ بیش از 120 روستا تعاون با هدف رفع نیاز منطقه یا استان تشکیل شده است.

به گفته اسماعیلی در سال‌جاری یک هزار تعاونی در این رقابت شرکت کردند که در بررسی‌های اولیه 15 تعاونی به عنوان تعاونی‌های برتر استان انتخاب شدند.

رییس اداره کار

وی از انتخاب دو تعاونی استان نیز در سطح ملی به عنوان تعاونی‌های برتر خبر داد و بیان کرد: شناسایی تعاونی‌های فعال در زمینه های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات و تقدیر از این تعاونی ها از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان معرفی و شناسایی مشکلات تعاونی‌ها به جوامع تحصیل کرده جویای کار را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و بیان کرد: با این اقدام به جوانان نشان می دهیم که مسیر توسعه و اشتغال بسته نیست.

وی فعالیت های تشکیل تعاونی‌ها را در 5 محور عنوان و تصریح کرد: این محورها شامل تعاونی‌های مشارکت در نظر، عمل و مسئولیت؛ تعاونی‌های پایبندی به فضایل اخلاقی، رعایت عدالت اجتماعی؛ تعاونی های همیاری، همکاری و عدالت؛ تعاونی های پیشرفت توسعه اقتصادی اعضاء، توسعه اقتصادی منطقه و تعانی‌های وابستگی منافع، ایجاد ارزش می‌باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان این مطلب که تعاون از کنار هم قرار گرفتن چند نفر تشکیل می‌شود، اظهار کرد: یکی از اولئیت های وزارت، شناسایی پتانسیل‌های روستایی است که در راستای اشتغال جوانان آن روستا که مهارت های خاصی دارند، گام‌هایی برداشته می شود و در 6 ماهه اول امسال و 6 ماهه دوم سال گذشته بیش از 120 روستا تعاون با هدف رفع نیاز منطقه یا استان تشکیل شده است.

اسماعیلی فعالیت تعاونی دهیاری‌ها را موفق دانست و بیان کرد: از تعاون گران درخواست داریم که تولیدات و خدماتی ارایه دهند که حداقل قابل رقابت در سطح استان داشته باشند و همچنین با به ترویج روحیه کار و تعاون از منابع استانی برای توسعه استان استفاده کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با ابراز تاسف از پایین بودن ریسک پذیری در استان کرمان ادامه داد: بایستی کیفیت تولیدات خود را بالا ببریم و قیمت تمام شده‌ای داشته باشیم که بتواند در بازارهای خارج از استان نیز رقابت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =