اولین نشست مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی‌ودارایی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد در سال ۹۷

اولین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه ی وزارت امور اقتصادی ودارایی دراستان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۷ در راستای بحث و بررسی وتبادل نظر پیرامون مسائل و امورات دستگاههای تابعه با حضور ابراهیم کشاورز نماینده ی وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورا، محمد علی غفاری مدیرکل امور مالیاتی و دبیر شورا و سایر اعضا به میزبانی شرکت سهامی بیمه ایران برگزار گردید.

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین از یاسوج، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در این نشست گفت: سال گذشته در حوزه ی کاری دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان اتفاقات خوبی رخ داد که نتیجه ی تعامل ، همکاری و پیگیری خوب وموثر در راستای ماموریت های ذاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان بوده است .

ابراهیم کشاورز افزود: برحسب گزارشات وزارت اقتصاد و سازمان برنامه بودجه ، استان کهگیلویه وبویراحمد جزء چهار استان اول در میزان وصول درآمد ها نسبت به عدد پایه ی مصوب در کشور بوده است .

وی بیان داشت درحوزه ی درآمد های اختصاصی نیز بالای ۹۱ درصد درآمد های اختصاصی از طرف دستگاههای متولی وصول گردید .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در این نشست با اشاره به نام گذاری سال۱۳۹۷ از طرف مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی بیان داشت: شعارحمایت از کالای ایرانی باید عملیاتی و اجرایی گردد و وظیفه ی ذاتی همه ی دستگاههای تابعه ی وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان است که با استراتژی و راهبرد مشخص در جهت حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی گام بردارند.

وی نظام بانکی تسهیل گر، نظام مالیاتی عدالت محور، نظام بیمه ای اطمینان بخش و نظام گمرکی کنترل گر و دقیق را از مؤلفه های سیستم و نظام اقتصادی حامی و پشتیبان کالای داخلی و تولید ملی برشمرد و خاطر نشان کرد که باتولید کالای با کیفیت و قیمت مناسب بتوانیم ضمن حمایت از کالای ایرانی ، استقلال اقتصادی کشور را حفظ بنماییم.

مدیرکل امور مالیاتی و دبیر شورا در این نشست با ارائه ی گزارشی از فعالیت اداره کل امور مالیاتی در وصول درآمد های استانی گفت: در سال ۹۷ با برنامه ریزی، هماهنگی و کار اجرایی خوب و هدفمند درآمد های مالیاتی استان با رعایت حقوق مودیان مالیاتی وصول گردید و از آنجایی که سهم عمده ی درآمد های استان از محل وصول مالیاتها تامین میگردد گام مهمی در راستای رشد و آبادانی استان برداشته شد .

محمد علی غفاری افزود: در سال گذشته در راستای ماده ی ۱۶۷ و۱۹۱ قانون مالیاتهای مستقیم تعداد ۶۱۳۰ مودی مالیاتی مشمول تخفیف شده اند که در همین راستا مبلغ ۱۷ میلیارد تومان بخشودگی در استان صورت گرفت .

مدیر گمرگ استان نیز در این نشست با ارائه ی آماری از عملکرد سال گذشته گفت : میزان صادرات در سه ماهه ی پایانی سال گذشته از گمرک استان از لحاظ و زنی ۱۹ درصد و از لحاظ دلاری ۶ درصد رشد داشته است.

بهنام احمدی افزود : زیر ساخت های صادرات در استان کاملا مهیا و فراهم است و برای انجام رویه ی واردات کالاها از طریق گمرک استان در حال تجهیز زیرساختها هستیم .احمدی با اشاره به اخذ مجوز گمرک تخصصی برای صادرات عصار ه ی زعفران برای گمرک استان بیان داشت: در همین راستا اولین محموله ی عصار ه ی زعفران متعلق به شرکت زرد بند یاسوج به وزن ۲۰ کیلوگرم و به ارزش ۷۰ هزار دلار به کشور آلمان صادر گردید.

مدیر بیمه ی ایران نیز در این نشست با ارائه ی آماری از عملکرد بیمه ی ایران در سال گذشته از رشد ۵ درصدی پرداخت حق بیمه ی خسارت ها در استان خبر داد و خاطر نشان کرد تمام تلاشها برای رضایتمندی مردم شریف استان صورت میگیرد و امیدواریم بتوانیم شرایط اطمینان بخشی را در مقابل حوادث و خسارتهای احتمالی برای مردم فراهم نمائیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =