فارس نوشت: به گفته سخنگوی سپاه پاسداران، تعداد مرزبانان ربوده شده در میرجاوه 12 نفر است.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، امروز دوشنبه با دستور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه به منظور رایزنی با مقامات پاکستانی جهت پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده شده در منطقه لولکدان میرجاوه، عازم این کشور شد.

با توجه به آمارهای متفاوت اخیر درخصوص تعداد نیروهای ربوده شده در فضای مجازی و در رسانه‌ها، -خصوصا در ساعات ابتدایی انتشار خبر- سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه تعداد این نیروها را 12 نفر اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، دستگاههای مختلف جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار به مقامات پاکستانی، خواهان همکاری بیشتر این کشور برای آزادی این مرزبانان هستند.

رمضان شریف

در همین رابطه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه گفته بود که آماده انجام عملیات مشترک با ارتش پاکستان علیه تروریست‌ها هستیم.

سرلشکر جعفری فرمانده سپاه نیز هشدار داده بود که این اقدام تروریست‌ها با پاسخ سخت و دندان شکن روبرو خواهد شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در گفتگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود با بیان اینکه انتظار داریم دولت پاکستان بر اساس اسناد همکاری فیمابین بیش از پیش در تعقیب و سرکوب گروهکهای تروریستی با نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم را بعمل آورد، تاکید کرده بود: جمع آوری اطلاعات، تعقیب و سرکوب گروههای تروریستی مورد انتظار است و نیروهای نظامی و انتظامی ایران آمادگی دارند با همکاری طرف پاکستانی به اهداف مشترک در خصوص تامین امنیت مرزهای دو کشور برسند.

شهریار آفریدی وزیر کشور پاکستان نیز به رحمانی فضلی اطمینان داده است اقدامات لازم در خصوص آزاد سازی نیرو های ایرانی ربوده شده در مرز، از سوی پاکستان انجام شود.

214219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =