خانم‌هایی که تمرین تیم‌ملی را دیدند چه کسانی بودند!

حضور سرزده دو خانم در تمرین روز جمعه تیم‌ملی حسابی خبرساز شد. آن هم یک روز بعد از اینکه وزیر ورزش از علاقه‌اش برای ایجاد گشایش در ماجرای ورود بانوان گفته بود.

فاطمه پاقلعه‌نژاد: تنها چند روز به بازی ایران و بولیوی مانده است. مسابقه‌ای که آخرین وعده مسئولان ورزش کشور برای ورود بانوان به استادیوم ها برای آن بود ولی فعلا خبری از این ورود نیست و همین چند روز قبل مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش گفت: «وزارتخانه برنامه‌های خوبی برای حل مشکل ورود خانواده‌ها به ورزشگاه دارد اما این اتفاق در بازی ایران و بولیوی رخ نمی دهد.»

فدراسیون فوتبال هم هیچ اقدام جدیدی برای صدور آی دی کارت خبرنگاران خانم هم نکرده است.

ولی حضور این چند خانم در تمرین تیم‌ملی چگونه رخ داده؟ درحالی که مسئولان ورزشگاه آزادی هیچ توضیحی در این زمینه نداده اند اما مشخص شده که محدثه سنایی‌فر مسئول روابط عمومی برنامه حالا خورشید و مریم باقرزادگان از عوامل پشت صحنه برنامه رضا رشیدپور به همراه علی عالی کارشناس ورزشی این برنامه و از منتقدان سرشناس ورزشی کشور به تمرین تیم ملی رفته اند.

علی عالی درباره حضور همکارانش در تمرین تیم ملی به همشهری ورزشی گفته است: «برای حضور عوامل برنامه، هماهنگی لازم با فدراسیون فوتبال انجام شده بود.»

این اتفاق و حضور محدود، اگرچه شاید باز تا سال ها تبدیل به یک مسیر نشود اما خودش شوری میان خانم ها ایجاد کرده. به‌خصوص که اگر بدانید در ورزشگاه غدیر تهران هم خانواده های تعدادی از بازیکنان تیم های نوجوانان استقلال و پرسپولیس توانستند دربی پرگل این رده را از نزدیک ببینند.

حرف های وزیر درباره تمایلش به حضور خانواده ها در صورت صعود پرسپولیس به فینال آسیا خود گام بزرگ جدیدی است که تحقق یک رویا را بیشتر برای خانم‌های عشق فوتبال مجسم می کند. رویایی که باعث شده نسل جدید با پوشیدن لباس های پسرانه دل به دریا بزنند و راهی آزادی شوند و به رغم گشت های ویژه برای ممانعت از این کار در آزادی و بازداشت خیلی های‌شان تقریبا در هیچ مسابقه مهمی نیست که چندتایی دختر پسرپوش به سکوهای آزادی نرسیده باشند.

پدیده ای اجتماعی که با انتقاد خیلی از کارشناسان مذهبی چون محمدرضا زائری مواجه شده است.

اصرار اینفانتینو و خواهشش از دولت برای حل مشکل ورود بانوان به ورزشگاه ها هم مزید بر علت شده تا بالاخره یک بار این مشکل لاینحل «آماده نبودن زیرساخت ها برای ورود زنان به ورزشگاه» از سوی وزارت ورزش حل شود و دل به دریا زده شود تا مثل والیبال ورزش‌مان تهدید محرومیت نداشته باشد!

این مساله هنوز البته خیلی جدی نیست اما شاید این بار اتفاقی بیفتد؛ البته شاید!

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =