فدراسیون‎های تکواندو، بوکس، دوچرخه‎سواری، تیراندازی‎باکمان و تیراندازی در بازی‎های آسیایی 2018 اندونزی نتایج ضعیفی نسبت به دوره قبلی این پیکارها کسب کردند و به نوعی باعث نزول رتبه کشورمان در جدول رده‎بندی نهایی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از رشته‎های کاروان اعزامی کشورمان به بازی‎های آسیایی 2018 اندونزی عملکرد بسیار بدی داشتند؛ به طوری که حتی نتوانستند نزدیک به نتایج دوره گذشته این پیکار شده و نا امید کننده ظاهر شدند.  

تیراندازی با کمان:

شعبانی بهار حق به جانب/ببخشید که اخبار ناکامی‎یتان را مخابره کردیم!

تیراندازی با کمان ایران در بازی‎های آسیایی 2014 کره‎جنوبی با 8 ورزشکار به یک مدال طلا و یک مدال برنز دست یافت اما در این دوره تیراندازی با کمان با 13 ورزشکار تنها به یک مدال برنز کسب کرده است. این نتیجه چیزی شبیه به فاجعه است.

بازی‎ها

تعداد ورزشکار

تعداد مدال

طلا

نقره

برنز

2014- کره جنوبی

8

2

1

0

1

2018- اندونزی

13

1

0

0

1

ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان در حالی بر عهده غلامرضا شعبانی بهار است که کاروان اعزامی تحت مدیریت او با اشتباهی عجیب باعث حذف نعمتی از بازی‎ها شدند. زهرا نعمتی دور یک شانزدهم تیروکمان را در بخش ریکرو انفرادی پشت سر گذاشت و به مرحله یک هشتم راه پیدا کرد. در همین حین مسئولان به نعمتی گفتند؛ هنگام صرف ناهار است و مرحله بعدی از ساعت ۱۴ آغاز می شود. نعمتی هم با همین تصور برای صرف ناهار محل تیراندازی را ترک کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که مسابقه وی در حال برگزاری بود و هنگامی که نعمتی را به محل برگزاری مسابقه برگرداند؛ کار از کار گذشته بود و عدم حضورش در محل تیراندازی به منزله انصراف او محسوب شد. با این شاهکار مدیریتی شعبانی‎بهار و دوستان، نعمتی در کمال شایستگی از صعود به مرحله بعد بازماند و همه را شوکه کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که در سایت بازی‎ها، ساعت مسابقات کاملا مشخص بود و زمان مسابقه یک هشتم نهایی از ساعت ۱۱:۵۰ به بعد درج شده بود نه ۱۴. ماجرا زمانی جالب تر شد که شعبانی بهار با قیافه‎ای حق به جانب از رسانه ها به دلیل مخابره این خبر به تهران گله‎مند بود و نه تنها به خودش زحمت عذرخواهی را نداد، بلکه اعلام کرد این موارد به او ارتباطی ندارد!

بوکس:

3 فرصت، هیچ مدال/خدا قوت، خسته نباشید

کاروان بوکس ایران در بازی‎های آسیایی 2014 به 2 مدال نقره و یک برنز دست پیدا می‎کند اما در این دوره هیچ مدالی به کاوران بوکس کشورمان نرسید. در بازی‎های آسیایی سال 2014 کره جنوبی، با 6 ورزشکار ایران به 3 مدال دست می‎یابد اما در این دوره بوکس با 3 ورزشکار دستش خالی ماند. روند نزولی بوکس در حاشیه این مسابقات و عدم کسب سهمیه المپیک جوانان نیز ادامه دار بود. هرچند اعتقاد بر این بود که تیم اعزام شده جوان است و نفرات در سبک وزن اعزام شده‎اند اما قطعا بازی‎های آسیایی که از درجه اهمیت بسیار بالایی برای کشورمان برخوردار است، میدانی برای کسب تجربه نیست و نباید در آن آزمون و خطا صورت داد.‎

بازی‎ها

تعداد ورزشکار

تعداد مدال

طلا

نقره

برنز

2014- کره جنوبی

6

2

0

1

1

2018- اندونزی

3

0

0

0

0

دوچرخه سواری:

وقتی فقط ما بدشانسیم/آقای قمری مدیریت شانسی نیست!

در بازی‎های آسیایی 2014 کره‎جنوبی، کاروان دوچرخه سواری ایران با 14 ورزشکار وارد اینچوئن شد. یک نقره و یک برنز در رشته جاده و یک طلا در رشته پیست، نتیجه‎ای عالی برای دوچرخه‎سواری کشورمان بود اما در بازی‎های 2018 عملکرد دوچرخه‎سواری ایران با واژه‎ای فراتر از فاجعه همراه بود. 16 ورزشکاری که با قدرت به هیچ مدالی دست پیدا نکردند و البته هر 16 ورزشکار بدشانس بودند! قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه‎سواری اعتقاد دارد رکاب‎زنان ایران بدشانس بودند و البته شاید بهتر است او کمی به نوع مدیریت خودش هم نگاه بیاندازد و باور داشته باشد که همه چیز به شانس ارتباط ندارد. همیشه ورزشکاران ما بدشانس نیستند و بی کیفیتی تجهیزات و مشکلات فنی و عدم ارنج مناسب تیم به مدیریت ارتباط دارد نه شانس.

بازی‎ها

تعداد ورزشکار

تعداد مدال

طلا

نقره

برنز

2014- کره جنوبی

14

3

1

1

1

2018- اندونزی

16

0

0

0

0

 

تیراندازی:

تیرهایی که به درو دیوار خورد/آقای دادگر ای کاش مانند مسائل حقوقی مدیریت فدراسیون هم بلد بودید

کاروان تیراندازی ایران در بازی‎های آسیایی 2014 کره‎جنوبی با 23 ورزشکار در مسابقات شرکت کرد که حاصل آن یک طلا و 2 نقره بود؛ اما در این دوره به لطف مدیریت دادگر در تیراندازی یک برنز توسط مه‎لقا  جام بزرگ کسب کرد. کاروانی 19 نفره که حاصلش یک مدال بود. امیدوار بودیم، دادگری که با اشراف کامل به مسائل حقوقی باعث ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی شد و سپس در راس آن قرار گرفت، به مدیریت این رشته ورزشی هم اشراف داشته باشد که از کل غلط بود هرچه در موردش می‎پنداشتیم.تیراندازی ایران بد بود و هرچقدر در اخبار تیراندازی جست‎وجو کردیم، واژه‎ای به نام عذرخواهی را ندیدم.

بازی‎ها

تعداد ورزشکار

تعداد مدال

طلا

نقره

برنز

2014- کره جنوبی

23

3

1

2

0

2018- اندونزی

19

0

0

0

1

تکواندو:

توقعات خیلی بالاتر از 2 طلاست/آقای پولادگر وقت استراحت رسیده

تکواندو در بازی‎های آسیایی 2018 با 16 ورزشکار به روی شیایچانگ ظاهر شد و حاصل آن 2 طلا، 3 نقره و 2 برنز بود. این در حالی است که کاروان تکواندوی کشورمان در بازی‎های آسیایی 2014 کره جنوبی با 11 ورزشکار به میدان رفت و حاصل آن 4 طلا، 2 نقره و یک برنز بود. مقایسه دو دوره اخیر گواه از افت شدید تکواندوی کشورمان بخصوص در بخش بانوان در آسیا دارد. شاید وقت آن رسیده باشد که خون تازه ای به تکواندوی ایران وارد شود سید محمد پولادگر پس از 4 دوره ریاست در تکواندو جایش را به یک نیروی تازه نفس بدهد یا اگر همچنان عشق خدمت! دارد، حداقل تکلیف نایب رییس بانوان همیشه در سفر خودش را روشن کند. هنوز سقوط آزاد دختران تکواندو در جهانی تونس (اردیبهشت ماه امسال) از خاطره ها نرفته که چگونه مقام قهرمانی با 2 طلا و 2 برنز سال 2016 را به یک برنز 2تبدیل شد؛ یک فاجعه واقعی! وقتی با تعداد ورزشکار بیشتر کیفیت کاهش پیدا می‎کند، نه حبی در کار است نه بغض. آمار و ارقام بهترین گواه برای نتایج ضعیف تکواندوی ایران است.

بازی‎ها

تعداد ورزشکار

تعداد مدال

طلا

نقره

برنز

2014- کره جنوبی

11

7

4

2

1

2018- اندونزی

16

7

2

3

1

امیدواریم روزی در ورزش کشور فرا برسد که مدیران توانمند فدراسیون‎های ورزشی، واژه عذرخواهی را فرا بگیرند و در پس از ناکامی بپذیرند که می‎توانند در سنگری دیگر خدمت کنند و از سمتشان استعفا داده و دل بکنند.

43257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AE ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    0 8
    تكواندو برخلاف بقيه موفق بود. حداقل اينجوري كه مي گن شكست خورده نبود
  • رضا کرم بیگی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    8 0
    اگه قرار بود با این مدل خواهش کردن کسی از مقامش استعفا بده الان این وضعیت مردم نبود . من به شخصه از نود درصد مسئولین تشکر میکنم خواهش میکنم استعفا نامه تونو تقدیم کنید و بقرمایید خیلی خیلی زحمت کشیدین