تشییع پیکر هنرمندی که با صدای خاصش در خاطرات ماندگار شد

دوستان قدیمی و ۶۰ ساله مهدی آرین نژاد با یادآوری خاطرات شیرینی که با او داشتند، این هنرمند را بدرقه آرامگاه ابدی کردند. این هنرمند با صداپیشگی شخصیت مورچه خوار در ذهن‌ها ماندگار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع پیکر دوبلور با سابقه صداوسیما مهدی آرین‌نژاد یکشنبه ۲۵ شهریور در قطعه هنرمندان بهشت زهرا با حضور دوستان این هنرمند و علاقه‌مندان برگزار شد.

منوچهر والی‌زاده، سیامک اطلسی، علیرضا جاویدنیا، علی همت مومیوند، زهره شکوفنده، حسین خداداد بیگی، اردشیر منظم، شهروز ملک آرایی، نرگس فولادوند، ژرژ پطرسی، منوچهر زنده‌دل و آرشاک قوکاسیان از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم پس از قرائت بیانیه انجمن گویندگان، منوچهر والی‌زاده از پیشکسوتان عرصه دوبله با عرض تسلیت به همکاران و خانواده آرین نژاد، گفت: «من، مهدی آرین نژاد و حسین عرفانی نزدیک به 60 سال باهم دوست بودیم. یادم هست او در فیلم «مسیر سبز» تنها یک سکانس دوبله کرد ولی آنقدر کارش را درست و حرفه‌ای انجام داد که هر وقت آن فیلم را تماشا می‌کنم تنها او را می‌بینم.»

او ادامه داد: «آرین نژاد سابقه زیادی در زمینه تیپ گویی شخصیت‌های کارتونی و انیمیشنی داشت. مردم دوبلورها را می‌شناسند و هر کجا که می روم از من سوال می‌پرسند. دو روز قبل حسین عرفانی رفت، امروز آرین نژاد، اشکالی ندارد نوبتی است.»

مراسم تشییع پیکر مهدی آرین نژاد

در بخش دیگر این مراسم سیامک اطلسی بازیگر و دوبلور با سابقه به 50 سال رفاقتی که با آرین نژاد داشت اشاره کرد و گفت: «در طول تمام این سال ها تنها باهم کار نمی‌کردیم بلکه زندگی می‌کردیم و بیشتر از خانواده‌هایمان یکدیگر را می‌دیدیم و در حین کار خیلی شاد و خندان بودیم.»

مهدی آرین‌نژاد، دوبلور پیشکسوت پس از سالها مبارزه با بیماری ظهر روز جمعه 23 شهریور در سن 79 سالگی درگذشت. این هنرمند فعالیت حرفه‌ای‌اش در عرصه دوبله را از سال 1341 آغاز کرد.

او در آثاری چون لوک خوش شانس (یکی از برادرها)، مورچه و مورچه‌خوار (مورچه‌خوار)، بازرس (گروهبان دودو)، رابین هود (پدر تاک)، چوبین (برونکا) و مجموعه‌های دایی جان ناپلئون (شمس علی میرزا) و هزاردستان صداپیشگی کرده‌است.

تکیه کلام‌های «سلام مورچه!» و «سلام سوسیس!» از جمله خاطراتی است که از او در ذهن‍ها به یادگار مانده است.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    46 0
    روحش شاد
  • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    18 0
    خدا رحمتشون كنه