شهرداری تبریز باغ صفاری را ساماندهی می‌کند/ اعلام آمادگی برای تملک و احداث پارک محلی در غرب تبریز

با دستور شهردار کلانشهر تبریز و براساس توافق انجام شده با اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، شهرداری منطقه 6 تبریز به منظور حفاظت فضای سبز و جلوگیری از تخریب باغ صفاری، این محدوده را ساماندهی می کند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، به دنبال طرح مواردی در خصوص احتمال تخریب فضای سبز باغ صفاری از سوی رسانه های محلی، ایرج شهین باهر، ضمن بازدید از محل مورد نظر اظهار داشت: مالکیت کوی صفاری در انحصار اداره کل راه و مسکن و شهرسازی است و شهرداری تبریز با پیگیری های فراوان بارها آمادگی خود را نسبت به جمع آوری نخاله، هرس و آبیاری درختان این مجموعه اعلام کرده است.

وی افزود: سال گذشته در کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز شهرداری تبریز پرونده کوی صفاری در حضور معاون دادگستری استان مطرح و طرح شناسنامه دار شدن درختان این کوی مصوب شد تا ضمن حفظ درختان مجموعه در زمینه توسعه فضای سبز تبریز اقدام شود.

شهردار کلانشهر تبریز تاکید کرد: این ملک اختصاصی اداره کل راه و مسکن و شهرسازی بوده و به دلیل حصارکشی و قفل بودن درب ورودی شهرداری امکان رسیدگی به این مجموعه را ندارد، اما با توجه به دستور صریح استاندار وقت طی سالهای گذشته مذاکرات فراوانی با اداره کل مربوطه انجام شده و در نهایت امروز موفق شدیم موافقت مسئولان ذیربط را نسبت به پاکسازی نخاله های محوطه و هرس درختان اخذ کنیم.

شهین باهر تصریح کرد: شهرداری تبریز با تمام توان توسعه فضای سبز را در اولویت برنامه های اجرایی قرار داده و با کاشت نهال در مناطق مختلف سعی در بهبود وضعیت زیست محیطی، افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آلودگی هوا دارد، اما تا بزرگ شدن و حصول نتیجه مطلوب از این نهالها زمان زیادی نیاز داریم.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت درختان کوی صفاری و عمیق بودن ریشه‌های آن، ما وظیفه داریم چنین مجموعه هایی را برای آیندگان حفظ کنیم، امیدواریم بتوانیم با همکاری اداره کل راه و مسکن و شهرسازی استان درختان کوی صفاری را به عنوان تنها محدوده فضای سبز شهری در مسیر خیابان راه آهن حفظ و احیا کنیم.

گفتنی است، محوطه پر درخت کوی صفاری در خیابان راه آهن، حدفاصل چهارراه خطیب و نصف راه، با مساحت بیش از هزار متر مربع و درختان تنومند وقطور، چند سال پیش محوطه خانه های مسکونی یکی از مجموعه های دولتی بود، ولی در چند سال اخیر و بر اساس تصمیم این مجموعه مبنی بر تغییر کاربری آن به تجاری-مسکونی، درختان موجود در محوطه، به حال خود رها شده اند و علاوه بر این که آبیاری نمی شوند، نخاله های حاصل از تحریب خانه های مسکونی آن جا نیز به پای درختان ریخته شده اند و بارش های فصلی، عصاره این نخاله ها را، همچون سمی، به ریشه درختان تزریق کرده و آن ها را می خشکاند.

این در حالی است که محوطه مذکور قابلیت تبدیل شدن به یک پارک محله ای را دارد و می تواند به عنوان یکی از زیباترین پارک های شهر، نفس خیابان راه آهن را تازه کند که امید است با اهتمام نهادهای شهری و استانی، این امر محقق گردد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =