رهبر کره شمالی دیدار با وزیر خارجه آمریکا را فوق‌العاده خواند و پمپئو نیز بسیار خوب تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی پایان یافت و پس از آن وی راهی سئول و پکن شد.  دیداری که دو طرف به زعم خود آن را سازنده توصیف کرده اند و  وزیر خارجه کره جنوبی خبر از نرمش واشنگتن در قبال پیونگ یانگ می دهد. خانم کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی در جمع خبرنگاران درباره عملکرد ایالات متحده در مقابل کره شمالی گفت، مقامات آمریکایی نرمش بیشتری نشان داده اند.

در همین حال کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این دیدار را فوق العاده خوانده است. دونالد ترامپ نیز چندی پیش در جمع هواداران خود در نیوجرسی گفت که من و اون عاشق هم شده ایم!

پمپئو نیز به نقل از رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که گام های زیادی باید برداشته شود.

گزارشی از سفر پمئو به سرزمین چشم بادامی ها را از نظر می گذرانید:

 

دیدار کیم جون اون و پمپئو

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری سی ان ان، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیدار خود با رهبر کره شمالی را خوب و سازنده توصیف کرد.

مایک پمپئو با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در شهر پیونگ یانگ پایتخت این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وي به نقل از ترامپ رئيس جمهور کشورش افزود:  هنوز گام های زیادی  باقی مانده است که باید برداشته شوند.

پمپئو همچنين افزود: کره جنوبی بخشی جدایی ناپذیر از مذاکرات در جهت خلع هسته ای کره شمالی بوده است.

دیدار پمپئو و هیات همراه وی با رهبر کره شمالی دو ساعت به طول انجامید. این دیدار پیش از سفر پمپئو به کره جنوبی صورت گرفت. وزیر خارجه آمریکا که دیداری دو روزه از کره جنوبی خواهد داشت، عصر روز یکشنبه وارد سئول شد.
 
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه بر سر فراهم کردن زمینه دومین دیدار رهبران دو کشور در «اولین فرصت» به توافق رسیدند.

سفر مایک پمپئو با هدف پایان دادن به بن‌بست پیش آمده در مذاکرات میان دو کشور انجام شد.

پمپئو روز یکشنبه در ادامۀ سفر خود به شرق آسیا و پس از سفر به ژاپن و کرۀ شمالی، در ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه به وقت گرینوویچ وارد پایگاه هوایی «اوسان» در شهر پیونگ یانگ در کرۀ جنوبی شد و سپس تصویری را از خود در کنار رهبر کرۀ شمالی در شبکۀ اجتماعی توییتر منتشر کرد.


دیدار کیم جون اون و پمپئو

 

 پمپئو در زیر عکس نوشت: «سفری خوب به پیونگ یانگ برای دیدار با رئیس کیم، ما به پیشبرد برنامه‌ها بر اساس توافق سنگاپور ادامه می‌دهیم. از میزبانی من و تیم همکارانم سپاسگزارم.»

دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که مایک پمپئو و کیم جونگ اون در مورد احتمال نظارت آمریکا بر روند خلع سلاح هسته ای کره شمالی مذاکره کرده اند.

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به کرۀ جنوبی با مون جائه-این، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد و قرار است با همتای خود یعنی کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه کرۀ جنوبی نیز گفتگو کند.

دیدار کیم جون اون و پمپئو

 

 

نرمش واشنگتن

در همین حال وزیر خارجه کره جنوبی تاکید کرد که آمریکا برای نشان دادن نرمش بیشتر در برابر کره شمالی آماده شده است.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، 'کانگ کیونگ وا' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سئول افزود: در همین راستا انتظار می رود در روزهای آینده انعطاف پذیری بیشتری از سوی واشنگتن دیده شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره زمان دقیق دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی گفت نسبت به این مساله هنوز زمان دقیقی مشخص نشده است.

گمانه زنی های حاکی است ممکن است این دیدار قبل از انتخابات میاندوره ای آمریکا در ماه نوامبر انجام شود.

'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی هم امروز تایید کرد با وزیر خارجه آمریکا گفت و گوهایی درباره دیدار خود با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا داشته است اما زمان بندی و محل آن هنوز معلوم نیست.

همراهان وزیر خارجه آمریکا در سفر به کره شمالی می گویند سفر چهارم وی به پیونگ یانگ بسیار مثبت تر از دور قبلی بود که پیونگ یانگ او را به گنگستربازی متهم کرد.

گزارش حاکی است رهبر کره شمالی مذاکراتش با وزیر خارجه آمریکا را بسیار خوب و سازنده دانسته است.


امروز همچنین اعلام شد که رهبر کره شمالی شماری از بازرسان این کشور را به سایت اتمی 'پونگ گیه ری' اعزام کرده است تا از متوقف شدن فعالیت این سایت اطلاعات دقیق تهیه کنند.

گزارش حاکی است رهبر کره شمالی و وزیر خارجه آمریکا درباره جزییات زیادی در خصوص دیدار سران دو کشور و غیراتمی شدن شبه جزیره کره گفت و گو کرده اند.

کیم در این دیدار گفته است دیر یا زود برنامه خوبی برای دومین دیدارش با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تنظیم خواهد شد.


به گزارش وب سایت خبرگزاری رویترز، یکی از رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا توافق کردند تا در اسرع وقت،‌ نشستی میان رهبران آمریکا و کره شمالی برگزار شود و همچنین درباره نظارت آمریکا بر اقدامات پیونگ یانگ در راستای خلع سلاح اتمی این کشور به گفت‌وگو پرداختند.

شبکه خبری KCNA کره شمالی گزارش داد: رهبر کره شمالی رضایت خود را درباره مذاکرات "فوق‌العاده‌ و سازنده" با پامپئو ابراز کرده است که در آن "مواضع مشترک دو کشور به طور کامل گنجانده شده است و به تبادل عقاید وایده‌ها پرداخت شد."

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این شبکه خبری همچنین گزارش داد: دو طرف بر مذاکرات کاری به منظور برگزاری دومین نشست بین دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی به توافق رسیدند.

در همین حال مون جائه این، رییس جمهوری کره جنوبی با اشاره به دیدار رهبری کره شمالی و وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که انتظار می‌رود که کیم جونگ اون به زودی به روسیه سفر کند و شی جینپینگ، رییس جمهوری چین نیز قرار است به کره شمالی برود، اما به جزئیات این دیدارها و سفرها اشاره‌ای نشده است.

شبکه خبری کره شمالی در ادامه‌ گزارش خود آورده است: کیم جونگ اون، بهبود مثبت روابط در شبه جزیره کره را مورد استقبال قرار داده و جزئیاتی را در مورد پیشنهادات مربوط به حل مساله خلع سلاح اتمی مطرح کرده است و دو طرف به تبادل سازنده ایده‌ها نیز پرداختند.

همچنین هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:
کیم جونگ اون از بازرسان دعوت به عمل آورده است تا از سایت اتمی کره شمالی دیدار کرده تا مساله تخریب و انهدام آن را تایید کنند. در این بیانیه به ذکر جزئیات پرداخته نشده است.

 

دیدار کیم جون اون و پمپئو

 

اما تحلیلگر سی ان ان اظهارات مقامات دو طرف را رد می کند و معتقد است که آمریکا بازنده این مذاکرات است.

گوردون چانگ در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان در باره این دیدار و مذاکره مجدد با رهبر کره شمالی گفت: دستاورد آمریکا در مقابل کره شمالی؛ هیچ!

مقاله نویس دیلی بیست در گفتگو  با این شبکه خبری اذعان کرد: آمریکا در ۴ دور گفتگو با کره شمالی هیچ دست آوردی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سی ان ان، کارشناسان مسائل سیاسی و امور بین المللی بر این باورند که دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور تاکنون در گفتگو با کره شمالی نه تنها هیچ دستاوردی نداشته اند بلکه هر آنچه که در گذشته به دست آمده بود بر باد رفته است.

وی در گفتگو با سی ان ان درباره ی دستاوردهای ادعایی دولت آمریکا در بده بستان با کره شمالی و تلاش برای خلع سلاح هسته ای این کشور گفت: از دیدگاه ما واشنگتن تاکنون دستاورد چندانی به دست نیاورده است.

وی افزود: هم اکنون از دست رفتن زمان به سود ما نیست بلکه به سود کیم جونگ اون است. باید به خاطر داشته باشید که در اواسط ماه مه، سیاست رئیس جمهور ترامپ به شکلی غیر معمول مؤثر و کارآمد از آب درآمد اما او فواید آن را بر باد داد و آنچه را که هم اکنون شاهد هستیم این است که کره شمالی در حال وقت کشی است.


چانگ گفت: دولت آمریکا باید سیاست فشار حداکثری را ضد کره شمالی از سر بگیرد زیرا هم اکنون شرکت های صوری این کشور را در فهرست تحریم ها قرار نمی دهیم و نیز اجازه داده ایم روسیه، چین و کره جنوبی آشکارا تحریم ها را نقض کنند. باید همان سیاست هایی دنبال شوند که کیم جونگ اون را وادار می کرد امتیاز بدهد نه اینکه همه ی امتیازها را ما بدهیم. الان شرایط به گونه ای است که همه ی کارها را ما داریم انجام می دهیم و کیم جونگ اون هیچ کاری نمی کند البته فقط می خندد.


نویسنده کتاب «رویارویی هسته ای: کره شمالی دنیا را صاحب می شود» با اشاره به احتمال برگزاری دومین نشست دونالد ترامپ با کیم جونگ اون گفت: چنین دیداری به سود آمریکا نیست. فکر می کنم کیم جونگ اون اینگونه بیاندیشد که غریزه و حس ششم رئیس جمهور ترامپ به او کمک خواهد کرد، چرا که او ایده های مشاورانش را دوست ندارد و به گفته های چهره های سیاسی آمریکا نیز توجهی نمی کند.

لذا شاهد تلاشی هستیم که بین رئیس جمهور ترامپ و دیگر بخش های تشکیلات سیاسی آمریکا تفرقه ایجاد شود. نمونه هایی از این تلاش را در سخنان وزیر امور خارجه در مجمع عمومی سازمان ملل شاهد بودیم.

او خیلی صریح درباره ی آنچه که در دستور کار دارد سخن می گفت. هم اکنون کره شمالی می خواهد با ترامپ گفتگو کند و این به سود ما نیست. آنچه که در این مرحله باید انجام شود وادار کردن پیونگ یانگ به پایبندی به تعهدات است که تاکنون زیر پا گذاشته شده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =