ایرنا گزارش داد: وزیر کشور گفت: کمیته ای با همکاری وزارت امور خارجه، گمرک، ناجا و وزارت اطلاعات، استان های مرزی تشکیل داده ایم تا صادرات به 15 کشور تقویت شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک استانداران مرزی با مسئولان دستگاهی اجرایی کشور در جمع خبرنگاران گفت: این کمیته تاکنون دو نشست در این زمینه تشکیل شده و قرار است همه موانع و مشکلات در مسیر تبادل کالا تجارت را حل کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور
وزیر کشور از نشست آتی کمیته مشترک با حضور سفیران کشورهای هم مرز و رییسان اتاق های بازرگانی و استانداران ایران و کشورهای همجوار خبر داد و گفت: این نشست به منظور افزایش صادرات به این کشورها است.
رحمانی فضلی با بیان این که در جلسه امروز 16 استاندار و نمایندگان دستگاه های مختلف حضور داشتند، افزود: در این جلسه موانع صادرات قانونی، امکانات، تجهیزات، مقررات و شرایط مرتبط با صادرات بررسی شد.
وی تقویت صادرات در مناطق مرزی را ضروری دانست و گفت: باید مکانیزم‌هایی برای بازگشت ارز ناشی از صادرات تدوین و با قاچاق کالا در مناطق مرزی به صورت جدی مبارزه کنیم.
وزیر کشور گفت: در این جلسه- استانداران و دستگاه های اجرایی کشور- همچنین سه اصل مهم «تقویت صادرات» و «جلوگیری از قاچاق ارز و کالا » و «برگشت ارز ناشی از صادرات » مورد بررسی قرار گرفته و توافقات جدی بین دستگاه ها انجام شد و قرار شد همه امکانات مهیا تا این سه اصل عملیاتی شود.
وزیر کشور منطقه آزاد را به عنوان یکی از مکان های دارای اهمیت در حوزه صادرات برشمرد و گفت: با توجه به وجود نگرانی در این مناطق بویژه مناطق جنوبی در خصوص صادرات کالاهای اساسی، امروز تصمیماتی مهمی در زمینه گرفته شد .
رحمانی فضلی ادامه داد: همچنین در جلسه مقرر شد در مناطق مرزی فروشگاه هایی راه اندازی شود که قیمت های آن با قیمت های داخلی عرضه شود.
وی افزود: در این جلسه همچنین مصوب شد امکانات و شرایط گمرکی در قبل از مرزها فراهم شود تا اشخاصی که برای صادرات مراجعه می کنند در مرز ها دچار مشکلات نشوند.
وزیر کشور تاکید کرد: در این جلسه قرار شد مقرراتی که به صورت دفعی مانع انجام صادرات می شود، مستثی شده و مقرراتی که از قبل در گمرکات وجود داشته نیز مد نظر قرار گرفت.
رحمانی فضلی بیان کرد: نتیجه این جلسه تقویت صادرات و همچنین تدوین مکانیزم‌هایی برای بازگشت ارز ناشی از صادرات و مقابله جدی با قاچاق کالا در مناطق مرزی است.

 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =