۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

ایسنا نوشت: رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به وضعیت بارندگی‌های پاییز سال گذشته در سطح استان، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که میزان بارندگی پاییز امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده و بارندگی پاییز امسال در حد نرمال باشد.

حمیده حبیبی، درباره آخرین وضعیت جوی استان کرمان در روزهای آینده گفت: پیش بینی افزایش ابر در ساعات بعدازظهر این هففته به صورت متناوب در سطح استان دور از انتظار نیست.

وی وزش تندبادهای لحظه‌ای را از دیگر شرایط جوی این هفته استان برشمرد و عنوان کرد: احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق استان مخصوصا در ارتفاعات غرب و جنوب غرب استان وجود دارد و این وضعیت تا سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از خنک‌تر شدن استان در این هفته نسبت به هفته گذشته خبر داد و بیان کرد: از روز سه‌شنبه تقریبا با روند کاهشی دما مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی‌های پاییز سال گذشته در سطح استان، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که میزان بارندگی پاییز امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده و بارندگی پاییز امسال در حد نرمال باشد.

حبیبی با بیان این مطلب که سال زراعی از مهر سال گذشته تا پایان شهریورماه سال جاری نامگذاری می شود اظهار کرد: میانگین بارش استان در سال زراعی امسال 45.6 میلی‌متر بوده ،این در حالی است که در مدت مشابه سال زراعی گذشته، میزان بارندگی استان 143 میلی‌متر بوده است.

وی میزان بارندگی استان را در سال زراعی دوره بلندمدت را 134 میلیمتر اعلام کرد و افزود: میزان بارندگی سال زراعی امسال استان نسبت به دوره نرمال(بلند مدت) حدود 66 درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: بیشترین بارندگی سال زراعی سال جاری مربوط به شهرستان کوهبنان با 115 میلیمتر و کمترین آن متعلق به نرماشیر، فهرج و ریگان با حدود 22 میلیمتر بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =