نمایش عکس‌های زنانی که صدای‌شان شنیده نمی‌شود

نمایشگاه «زن ماندگی» از آثار منتخبِ مجموعه عکس‌های عاطفه آرانی در گالری مستقل تهران برپا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عاطفه آرانی عکاسی است که طی یک پروژه به دو منطقه محروم کشور سفر کرده و به دلیل دغدغه‌ای که در حوزه زنان داشته است از دو زن در روستاهای مرزی سیستان و بلوچستان و استان گلستان عکاسی کرده است.

آرانی درباره موضوعات عکاسی این نمایشگاه خود، چنین می‌گوید: «ازدواج اجباری، بارداری قبل از ازدواج، ترس از مطلقه شدن و عدم آگاهی و آموزش صحیح از بحران‌های عمیق زنان در جوامع سنتی و محروم کشور است. نگاه من نیز برخاسته از دل همین بحران‌ها است. این نمایشگاه را برای این برپا کردم که فضای برزخ و معلقی که این زنان در آن درگیر هستند و زندگی آن‌ها را بازتاب بدهم. صدای آن‌ها جایی شنیده نمی‌شود و در اوج بی‌امیدی و بی‌هدفی زندگی می‌کنند. به این زنان آگاهی داده نمی‌شود و حمایت نمی‌شوند؛ آن‌ها در فضایی زندگی می‌کنند که اگر توجه بیشتر به آن‌ها شود می‌توانند مسیر زندگی خود را بهتر و درست‌تر انتخاب کنند و رو به جلو بروند.»

او می‌افزاید: «در این مناطق زنان زود ازدواج می‌کنند، ازدواج آن‌ها به طلاق کشیده می‌شود. در این محیط‌ها مشاور و روانشناس و کتابخانه خوبی وجود ندارد و آدم‌ها در بی‌کیفیت‌ترین حالت زندگی می‌کنند.»

تمام عواید فروش این نمایشگاه برای جریان‌سازی و فعالیت اجتماعی این زنان به آن دو منطقه محروم فرستاده خواهد شد.

این نمایشگاه از ۲۳ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۱ الی ۲۲ در گالری تئاتر مستقل تهران میزبان علاقه‌مندان است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =