راه‌حلی برای پاسخگویی به سوالات نسل جوان درباره جنگ ایران و عراق

کامران پارسی‌نژاد معتقد است که سوالات جوانان از جنگ متفاوت است و امروزه فعالیت های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس باید در جهت پاسخگویی به سوالات این نسل باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ارتباط نسل جدید و جوانان امروز با جنگ و رزمندگان، همواره از دغدغه هنرمندانی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند، بوده است.

کامران پارسی‌نژاد از نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس است که به تازگی کتابی تحت عنوان «شب دنیا» را منتشر کرده است و در آن سعی کرده رویکردی متفاوت به مقوله جنگ داشته باشد، رویکردی متناسب با نگاه و تفکر جوانان امروز که جنگ را ندیده‌اند.

این نویسنده و پژوهشگر درباره میزان توجهی که باید در آثار تولیدی حوزه دفاع مقدس به جوانان صورت بگیرد به خبرآنلاین گفت: «یکی از دغدغه‌های من این است که بدانیم نسل جدید از جنگ چه می‌خواهد؟ یعنی چه می خواهد بداند؟ رویکرد و نگاه آن ها به جنگ با ما تفاوت دارد.»



پارسی‌نژاد افزود: «نسل ما جنگ را دیده و آن فضا را تجربه کرده است، اما سوالاتی که جوانان ما از جنگ دارند بسیار با ما متفاوت است، زیرا که با گذر زمان آدم‌ها تغییر می‌کنند و همانطور که شاهدیم دهه نودی ها، دهه هشتادی ها را قبول ندارند و این روند به همین ترتیب ادامه دارد، یعنی هر 10 سال هم تفکرات نسل ها تغییر می کند و  سرعت این تغییر امروز بسیار زیاد است.»

او همچنین گفت: «من برای پژوهش آن زمان زیادی گذاشتم و به دلیل آن‌که در جبهه حضور نداشتم خواستم ثابت کنم که اگر فردی در جبهه حضور نداشته، می‌تواند داستانی بنویسد که گویی آن فضا را تجربه کرده است. در همین حال سوالات جوانان و تصویری که از دفاع مقدس و رزمندگان دارند را جویا شدم تا دغدغه آن‌ها مطرح کنم.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =