۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

ایسنا نوشت:مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: اقامتگاه های سنتی برای اسکان گردشگران بدون ایجاد هرگونه تغییر در ساختار و بافت تاریخی، در این روستا راه اندازی می شود.

غلامرضا فرخی تاکید کرد که ساخت هتل در روستای دستکند میمند و حتی در مجاورت آن در دستور کار این اداره کل قرار ندارد.

 فرخی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید پایگاه ثبت جهانی روستای دستکند میمند در محل فرمانداری شهرستان شهربابک، اظهار کرد: در حال حاضر اهالی روستای دستکند میمند با مشکلات متعددی به ویژه در حوزه آب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه باید شرایط برای ماندگاری ساکنان میمند فراهم شود، افزود: حل مشکلات موجود در این روستا با همکاری و تعامل همه دستگاه ها امکان پذیر خواهد بود.

فرخی با اشاره به اینکه نباید به فکر ایجاد هتل در روستای میمند باشیم، افزود: باید اقامتگاه هایی متناسب با موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه و به شکل کاملا سنتی در این روستا راه اندازی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه میمند یک روستای ثبت جهانی است، خاطرنشان کرد: هرگونه تغییرات و ایجاد زیرساخت در این روستا تابع ضوابط و مقررات مرتبط است.

در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات "دکتر مهناز اشرفی" مدیر سابق پایگاه ثبت جهانی میمند "دکتر مهری جوادی" به عنوان مدیر جدید این پایگاه معرفی شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =