ایران نوشت: اتوبوس‌های اسکانیا که امروزه در شبکه سفرهای بین شهری فعالیت می‌کنند، به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که در صورت سانحه امکان خروج مسافران از در انتهایی وجود ندارد.

مسئول یکی از تعاونی‌های بین شهری با تأیید ضعف ساختاری اتوبوس‌های اسکانیا و غیرممکن بودن استفاده از در عقبی اتوبوس در زمان سانحه گفت: «اتوبوس‌های ولوو که در گذشته در شبکه بین راهی فعال بود به لحاظ امنیتی قابل اعتمادتر بود چراکه در صورت بروز حادثه امکان خروج مسافران از در انتهایی وجود داشت اما در اتوبوس‌های اسکانیا این امکان نیست.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا چکش اضطراری برای شکستن شیشه‌ها وجود دارد یا نه، افزود: «در همه اتوبوس‌های جدید چکش شکستن شیشه‌ها وجود دارد اما وقتی حادثه سنگینی رخ می‌دهد، مسافران فرصت استفاده از این چکش‌ها را برای شکستن شیشه‌ها و خروج پیدا نمی‌کنند. ضمن اینکه بدنه اتوبوس‌های اسکانیا خیلی مقاوم نیست و در آنها از پروفیل‌هایی استفاده شده که با ضربه محکم کاملاً منهدم می‌شود. در این شرایط وقتی تصادف شدیدی اتفاق می‌افتد، اتوبوس مچاله شده و بسیاری از مسافران تحت فشار بدنه اتوبوس جان خود را از دست می‌دهند. در این سانحه نیز شاید اگر بدنه قوی‌تر بود برخی از مسافران می‌توانستند با خروج بموقع از مرگ نجات پیدا کنند. به هرحال بهتر است کارخانه‌های تولیدکننده اتوبوس‌ها قدری قدرت بدنه آنها را افزایش دهند تا در صورت بروز چنین سوانحی امکان خروج مسافران و مجروحان در کمترین زمان ممکن باشد.»

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین DE ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    13 0
    . به هرحال بهتر است کارخانه‌های تولیدکننده اتوبوس‌ها قدری قدرت بدنه آنها را افزایش دهند تا در صورت بروز چنین سوانحی امکان خروج مسافران به هر حال .... بهتر است ....... قدری....... امکان خروج....... عجب لغات الزام آوری. انگار نه انگار که در مورد جون آدما داره صحبت میشه. اگه کشور دیگه ای بود اون کارخونه رو تعطیل میکردن و صاحباشو دستگیر میکردن