مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت : یک متخلف زیست محیطی به اتهام ایجاد آلودگی محیط زیست از طریق رهاسازی پساب واحد خدماتی در زمین های مجاور کارگاه پس از سیر مراحل قانونی به نود و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان چهارمحال وبختیاری ، شهرام احمدی  افزود: این فرد متخلف چندی پیش به دلیل عدم توجه به اخطاریه های زیست محیطی برای رفع آلایندگی و رها سازی پساب در زمین های مجاور و تهدید علیه بهداشت عمومی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحت پیگیری قضایی قرار گرفت و به مراجع قضایی معرفی و مسئول این واحد خدماتی با استناد به ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده 688 قانون مجازات اسلامی توسط مراجع قضایی به 91 روز حبس تعزیری محکوم شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از منابع آلاینده محیط زیست، پساب حاصل از فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی است اظهار داشت: :اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی شش ماهه اول سال جاری تعداد 1212 مورد پایش از واحدهای استان به عمل آورده که با واحدهای متخلف قاطعانه برخورد حقوقی و قضایی میکند.

گفتنی است؛ طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست می شود جرم و مرتکبین طبق قوانین مشمول مجازات می شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =