ایلنا نوشت: رییس اورژانس اجتماعی کشور وضعیت ۳ کودکی را که در ماهشهر توسط پدر و نامادری‌شان شکنجه شدند، تشریح کرد.

رضا جعفری در رابطه با آزار سه کودک توسط والدین در شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر بیان داشت: در تاریخ ۲ اردیبهشت ۹۷ طی تماس تلفنی مددکار بیمارستان شهرستان بندر ماهشهر، با خط تلفن ۱۲۳ در خصوص یک مورد کودک آزاری، بلافاصله تیم سیار اورژانس اجتماعی شهرستان ماهشهر جهت بررسی وضعیت کودکان آسیب دیده به بیمارستان اعزام شد.

وی افزود: بنا به اظهارات عموی بچه‌ها، این کودکان (فاطمه ۱۲ ساله،‌ام البنین ۸ ساله، علی اکبر ۵ ساله) توسط پدر و نامادری مورد آزار و اذیت و شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته‌اند و حتی به تغذیه و تحصیل کودکان نیز رسیدگی نمی‌شد.

رییس اورژانس اجتماعی کشور تاکید کرد که بنا بر گزارش حاصله، پدر کودکان دستگیر و با دستور قضایی در بازداشت است.

جعفری گفت: در حال حاضر عموی کودکان با حکم دادستانی شهرستان سرپرستی کودکان را برعهده گرفته است و در منزل عموی خود سکونت گزیدند و مددکاران بهزیستی ضمن انجام مداخلات تخصصی، از لحظه اطلاع رسانی تاکنون با دادستانی و خانواده ارتباط داشته و مشاوره‌های لازم توسط مشاوران بهزیستی صورت می‌گیرد.

رییس اورژانس اجتماعی کشور تاکید کرد که تیم اورژانس اجتماعی تا تعیین تکلیف نهایی کودکان و ساماندهی کامل آن‌ها موضوع را پیگیری خواهند کرد.

تشریح جزئیات کودک آزاری در ماهشهر

فرماندار ماهشهر جزئیات حادثه کودک آزاری در شهرستان ماهشهر را تشریح کرد.

محسن بیرانوند در تشریح جزییات این حادثه اظهار داشت: به دنبال وقوع این حادثه، موضوع کودک‌آزاری از طریق عموی کودکان که 2 دختر 8 و 12 ساله و یک پسر بچه 5 ساله هستند و همسایه ها به پلیس اطلاع رسانی شد و دستگاه قضایی با جدیت و به سرعت به ماجرا ورود کرد و پدر خانواده را به عنوان متهم اصلی، دستگیر و راهی زندان شد.

بیرانوند افزود: نامادری این کودکان که همسر سوم پدر آنها بوده نیز که تحت تعقیب بود روز گذشته نیز در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقیقات این پرونده در حال انجام است، خاطرنشان کرد: حکم پدر خانواده تاکنون صادر نشده است و این پرونده مراحل تکمیلی خود را سپری می کند. علاوه بر این به دلیل اینکه بر اساس شواهد موجود نامادری در این حادثه بی‌گناه نبوده تا مشخص شدن دقیق جزئیات جرم ، بررسی ها ادامه خواهد داشت.

فرماندار ماهشهر تصریح کرد: این کودکان در خانه حبس شده و توسط پدر و نامادری خود مورد آزار و اذیت و ضرب و جرح قرار می گرفتند که موضوع به نیروی انتظامی و فوریت‌های پزشکی اطلاع داده شد و مورد پیگیری قرار گرفت.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت عمومی این 3 کودک رضایتبخش بوده و در خانه پدربزرگشان به سر می برند و هم اکنون اداره بهزیستی شهرستان ماهشهر با کمک مددجویان این اداره پیگیر موضوع هستند.

بیرانوند درباره وضعیت سرپرستی کودکان گفت: در صورت بررسی و تحقیقات اگر پدربزرگ این کودکان از شرایط لازم برای نگهداری آنها برخوردار باشد، سرپرستی این 3 کودک به پدربزرگ شان محول خواهد شد و فرمانداری شهرستان و بهزیستی کمک های مالی لازم را به آنها انجام خواهند داد و در غیر این صورت این کودکان به بهزیستی سپرده خواهند شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =