۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۷

مالک مجله «تایم» پس از هشت ماه دوباره تغییر می‌کند. مالک جدید این مجله معتبر یکی از کارآفرینان عرصه فناوری اطلاعات است و برای خرید این مجله ۱۹۰ میلیون دلار می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مارک بنیاف بنیان‌گذار شرکت «سیلزفورس» و همسرش مالکیت مجله تایم را با پرداخت ۱۹۰ میلیون دلار در اختیار خواهند گرفت.

این مجله هشت ماه پیش به گروه رسانه‌ای «مردیت» فروخته شده بود. در بیانیه‌‌ای که درباره فروش مجله «تایم» منتشر شده آمده است: «مالک جدید در عملیات روزانه و تصمیمات حرفه‌ای روزنامه‌نگاری دخالت نخواهد کرد.»

بنیاف رئیس و مدیر کمپانی رایانش ابری «سیلزفورس»‌ با اشاره به برند تاثیرگذار و معتبر «تایم» گفت: «قدرت واقعی «تایم» در داستان‌پردازی منحصربه‌فرد درباره مردم و مشکلات است که بر ما تأثیر می‌گذارد و ما را به هم وصل می‌کند.»

مجله «تایم»

در دورانی که رسانه‌های چاپی از نظر اقتصادی با مشکل مواجه هستند، بنیاف در جایگاه یک کارآفرین موفق سرمایه‌گذاری پرریسکی انجام داده است. «تایم» هم در سال‌های اخیر با مشکلاتی در بخش توزیع روبه‌رو شده و با کاهش در‌آمد آگهی مواجه شده است.

گروه رسانه‌ای «مردیت» ژانویه گذشته کمپانی مادر «تایم» و تمام مجله‌های زیرمجموعه آن را خرید و از آن پس برخی از مشهورترین مجلات این گروه را برای فروش عرضه کرد.

بنیاف با ثروث ۷ میلیارد دلاری تازه‌ترین نمونه از چهره‌های دنیای فناوری است که رو به خرید رسانه‌های مشهور می‌آورند. پیش از او جف بیزوس رئیس «آمازون» در سال ۲۰۱۳ «واشنگتن پست» را خریده بود.

منبع: بی‌بی‌سی / ۱۷ سپتامبر

241241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    1 1
    دیگه با وجود شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر این مجله ها روز بروز کمرنگ تر میشه