از «دل سگ» و «مرگ و پنگوئن» تا «آلبوم خانوادگی»

از این هفته و پس از پایان ایام عزاداری محرم، تالارهای نمایشی تهران فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. بیشتر آثاری که روی صحنه‌اند، تراژیک و با موضوع‌هایی اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از پایان یافتن ایام عزاداری عاشورا و تاسوعا، تالارهای نمایشی خصوصی و دولتی فعالیت خود را از سر گرفتند و نمایش‌های جدید از این هفته در سالن‌های مختلف روی صحنه می‌روند. بیش از ده نمایش جدید از این هفته اجرا می‌شوند که سالن‌های خصوصی سهم زیادی در این میان دارند.

کدام تئاترها در تئاتر شهر روی صحنه می‌روند؟

«سیم و سُرمه» عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی و کارگردانی روزبه حسینی است که از روز یکشنبه هشتم مهر طی دو نوبت ساعت‌های 18 و 20  به مدت 50 دقیقه با بازی سیما شُکری و میثم غنی‌زاده در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

در تالار قشقایی نمایش «عنداز مطالبه» به نویسندگی مرتضی شاه کرم، کارگردانی سامان خلیلیان و بازی پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام‌خلیل نژاد، محمد زوار بیریا، مرتضی شاه کرم، الهه شه پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده، سید علی موسویان ساعت 19 به مدت زمان 75 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

نمایش «مرگ و پنگوئن» به نویسندگی محمد چرم‌شیر و کارگردانی پیام دهکردی نیز ساعت 20:30 با مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان در تالار چهارسو به صحنه می‌رود. در این نمایش مهران امام‌بخش، عباس جمالی، محمدحسین زیگساری، محمد شهبازطهرانی، فرید قبادی، عارفه لک، امین موحدی‌پور و باران وقارکاشانی به عنوان بازیگر حضور دارند.

در پلاتو اجرا نیز نمایش «نقل عاشقی» به نویسندگی و کارگردانی ساجد قدوسیان و بازی کامران مبشری، زهره کدخدازاده، ساجد قدوسیان، ساعت 18 به مدت زمان 50 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان روی صحنه می‌رود.

نمایش سیم و سرمه

5 نمایش در شهرزاد

نمایش«تهوع» به نویسندگی و کارگردانی مریم برزگر ساعت 20:30 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش شکیب شجره، بنیامین پیروانی، همایون حیدرزاده و ویدا قراگوزلو به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه این نمایش که اقتباسی آزاد از رمانی به همین نام، اثر ژان پل سارتراست؛ آمده: تهوع داستان زندگی مردی تنها و منزوی به نام آنتوان روکانتین است که در انزوای خود به پرسش های بنیادی در خصوص هستی شناسی بر می خورد و در این امر در برخورد با آدمیان و اشیاء و محیط اطرافش دچار حالت تهوع می شود. بهای بلیط این نمایش 35000  تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش«کابوس‌های دنباله‌دار» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد هنرمند ساعت 18 در سالن 1 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش  مهرداد بخشی، الناز ابروش، برنا انصاری، سودابه جعفر زاد، عارف گم زاد و ناژین چهره سیمین بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: بعد از چاپ شدن تصویر دختری در روزنامه که خودکشی کرده ، امید ، هاشم و ملودی به گونه ای با کابوس های دختر مرده رو به رو می شوند. بهای بلیط این نمایش 21000 تومان است.

نمایش «سنگ‌ها برای آنتیگون» نوشته ساسان فقیه و علی پازوکی، به کارگردانی علی پازوکی ساعت 21:45 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش گیلدا حمیدی، میثاق زارع، سمانه اسماعیلی و محمد صدیقی‌مهر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده است: «آنتیگون و ایسمنه در یک کافه مشغول کار و گذران زندگی هستند. با ورود غریبه‌ای به کافه روال زندگی آنها دگرگون می‌شود. بهای بلیط نمایش 18000 و 21000  تومان تعیین شده است.»

نمایش «صد در صد» نوشته مارکس لید و به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی ساعت 21 در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش ستاره پسیانی و هوتن شکیبا ایفای نقش می‌کند. این نمایش تندیس بهترین بازیگر زن  و  دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد و  کاندیدای بهترین کارگردانی، موسیقی و طراحی صحنه از سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را داراست. بهای بلیط این نمایش 40000، 15000 و 50000 تومان است.

نمایش «مواچیله در هیچ جا» به نویسندگی و کارگردانی محمد نیما مظاهرى ساعت 18:45 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش مهسا اصغرى، کاوه دوستى، حمید رشید، شایسته سجادى، شیما صفرى، مرصاد فیضى، فوژان فروتن، معین کرمى، نوید نصرتى و محمد نیما مظاهرى بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 30000 تومان در نظر گرفته شده است.

2 نمایش جدید در تئاتر مستقل تهران

نمایش «فاصله کانونی» به نویسندگی آرش سرکوهى و کارگردانی رامین بیات ساعت 21 در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود. در این نمایش رضا بهبودى، کلادیا فان هسلت (با همکارى گروه هنرى LUX: NM سیلکه لانگه و روت فلتن) از برلین و حمید شاهسون بازی می‌کنند. این نمایش روایت شخصیت‌هایی است که به واقعیت وجودی خود شک می‌کنند و سیزیف وار به دنبال حل این مشکل‌‌اند. این نمایش به دو زبان فارسی و آلمانی و همراه با بالانویس ترجمه اجرا می‌شود. بهای بلیط این نمایش 45000 تومان است.

نمایش «تئاتر بد» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی ساعت 18 در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود. در این نمایش امیر باباشهابى، شهروز دل افکار، حسین برفى نژاد، محمد عبدالوند، مهدى کوشکى و سعید اویسی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 35000 و 40000 تومان در نظر گرفته شده است.

پانته آ پناهی ها در مده آ

تئاتر باران؛ میزبان یک نمایش

نمایش «مسئله غامض» به نویسندگی تام استوپارد و کارگردانی سمیرامیس بابایی ساعت 21 در تئاتر باران اجرا می‌شود. در این نمایش دنا تارفی، سیما حقی، باران خسرونژاد، آریاز ذوالفقاری، سارا مرادی، علی شیری، محسن عزیز، امیرحسین غمخوار و صبا ورشاوری به اجرا می‌پردازند. در خلاصه آنمایش آمده: هیلاری زنی ۲۲ ساله و دانشجوی روان شناسی است، او برای قبولی در مقطع دکتری در موسسه‌ی کرول در لندن مصاحبه می‌دهد که این قضیه با اتفاقی که در سن ۱۵ سالگی برای او رخداده، پیوند می‌خورد. بهای بلیط این نمایش 35000 تومان است.

عمارت نوفل لوشاتو؛ 6 نمایش

نمایش«آلبوم خانوادگی» به نویسندگی سعید هاشم زاده و پریسا کیومرثی و کارگردانی سعید هاشم‌زاده ساعت 21 در سالن دو عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش مرضیه شاطرطوسی، نونا نیسی، مریم قاسمی، امین بشارتی، کیمیا شهریه، علیرضا عزیزی و محمدعلی ترابیان ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان نمایش آمده است: «داستان درباره پدر خانواده‌ای در قرون وسطاست که مراسم احتضارش در حال برگزاری است و خانواده‌اش برای این مراسم جمع شده‌اند.» بهای بلیط این نمایش 25000 تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش«دقیقا ۹ سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی؟» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری  سیدفرشاد هاشمی ساعت 18:30 در سالن 2 عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود. در خلاصه داستان نمایش آمده است: «دقیقا ۹ سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی؟ بهای بلیط این نمایش 30000 تومان است.»

نمایش «تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟» به نویسندگی و کارگردانی مینا میرزاآقا ساعت 19:30  در سالن 2 عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش  نسیم عرفانی، محمدصادق ملک و پریسا محمدی بازی می‌کنند. در این نمایش، زنی در چالش با اتفاقاتی است که در گذشته برایش رخ داده است. بهای بلیط نمایش 30000 تومان در نظر گرفته شده است.

 نمایش «مینیمالیست‌هایی برای کودکی» به نویسندگی و کارگردانی نیلوفر تاجیک ساعت 18 در سالن 1 عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود. در این نمایش مرجان دلبند، غزال توکلی، شیدا مقدری، ثمر امین پور و نونا تاجداران ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان نمایش آمده است: «چهار خانم باردار برای مشکلاتشان به پزشک زنان مراجعه می‌کنند.» بهای بلیط این نمایش 30000 و 35000 تومان است.

 نمایش «مثل شلوار جین آبی» به نویسندگی، کارگردانی و بازی احسان گودرزی ساعت 19:30 در سالن 1 عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود. بهای بلیط این نمایش 30000 تومان تعیین شده است.

 نمایش «گوریل» به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضایی ساعت 19:45 در سالن 2 عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش ماکان محمودی، رامین رستمی مهرآ، محمد میرعلی، شایان صادقپور، علی هادی پسیان، عماد زارعی، رضا سلیمی، مهران عشریه و آتنا تندرو ایفای نقش می‌کنند. در توضیح این نمایش می‌خوانیم: «برای مقابله با آدم‌هایی که علیه ما هستند همیشه یک راه بهتر هست؛ این‌که قصه زندگی آنها را عوض کنیم.» بهای بلیط این نمایش 25000 تومان است.

  مهرگان؛ میزبان نمایشی جدید

نمایش«مرثیه‌ای برای آقای ع» به نویسندگی سپیده قربانی و کارگردانی سمیرا آقایی ساعت 19:30 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش  مهدی حسینی، وحید حافظی، سمیرا آقایی، عقیل تقی زاده و سامان هاشمی بازی می‌کنند. در خلاصه داستان نمایش آمده است: «خانه‌ای قدیمی در پایین شهر تهران که یکسری افراد بزهکار در آن خانه زندگی می‌کنند و یک نویسنده و معلم که تازه از شهرستان به تهران آمده در این خانه مستاجر می‌شود که یکسری اتفاقات در ایام محرم رخ می‌دهد که منجر به ... می‌شود.» بهای بلیط این نمایش 30000 تومان است.

نمایش«موش+گربه» به نویسندگی حسن حامد و کارگردانی زری طالبی ساعت 17:30 در سالن 1 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش سارنگ بهمنی، فرناز جهانسوز، فرزانه شجاعی، الهام فرج پورمقدم، آذین فولادوند، علیرضا فتحعلیان، یکتا افشار، امیر ابراهیمی و راضیه رفیع زاده ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «افسانه، دخترکی که مشغول خواندن کتاب «موش+گربه» است و خوابش می‌برد که در خواب موش‌ها و گربه‌هایی را می‌بیند که حرف می‌زنند. او با آنها وارد بازی می‌شود و ...». بهای بلیط این نمایش 20000 تومان است.

نمایش «تجربه‌های اخیر» به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی سارا داروفروش ساعت 21 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود. در این نمایش زهره زرگر، رها اصغری، عقیل بهرامی، ‌عسل لباسچی، ‌مریم قربانیان و مهدی علینژاد بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش آمده است: «نادیا واندرو دو عاشق هستند که بنا بر تجربه و ایجاد تنوع در رابطه‌شان از هم دور می‌شوند و حاصل عشقشان دو دختر دوقلو به نام‌ های انگرید وتریسی است. در ادامه این تجربه‌ها، با ماجراجویی‌ها و حوادثی همراه می‌شوند که ...» بهای بلیط نمایش 30000 تومان تعیین شده است.

نمایش «دل سگ» نوشته محمد یعقوبی و به کارگردانی آیلین کیخایی ساعت 19 در سالن شماره 1 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش کیوان محمودنژاد، ایمان اصفهانى، عاطفه جلالى، سپیده جعفرى، سارا باقرى و آیلین کیخایى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان نمایش آمده است: «پروفسور مشهور، سگی ولگرد را به انسان تبدیل می‌کند و ...». بهای بلیط این نمایش 30000 تومان است. 

نمایش «مده‌آ » به نویسندگی و کارگردانی علی حسینی ساعت 22:30 در سالن شماره 1 خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود. در این نمایش آنا زارع و علی حسینی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده است: «مده‌آ، ایزد بانوئیست که در پی خیانت همسرش (جاسونه) و برای انتقام از وی دو فرزندش را می‌کشد و ...» بهای بلیط این نمایش 50000 تومان تعیین شده است.

 دو نمایش در تماشاخانه دیوار چهارم  

نمایش «همه پسران من» نوشته آرتور میلر و کارگردانی مهیار اسلامی و آرمین مهدیلو ساعت 21 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می‌شود. در این نمایش آرمین مهدیلو، محمدرضا هلال زاده، علی آشمند، هدی کاویانی نسب، فرید رحمتی، المیرا صارمی، آناوا صدرهاشمی و مهیار اسلامی بازی می‌کنند. در خلاصه داستان نمایش آمده است: «نمایش بر پایه یک اتفاق واقعی بنا شده است که در آن ۲۱ خلبان در جنگ جهانی دوم به دلیل نقص فنی هواپیماها کشته می‌شوند. جو کلر، رئیس کارخانه‌ای است که در آن قطعات این هواپیماها ساخته می‌شدند. او و چند نفر از کارمندان این کارخانه راهی دادگاه می‌شوند. در این بین پسر جو کلر در جنگ مفقوالاثر می‌شود. نمایش سه سال بعد از این اتفاقات را نشان می‌دهد.» بهای بلیط نمایش 17500 تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «جنگ تمام شد» به نویسندگی و کارگردانی آرش اشاداد، ساعت 19:15 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می‌شود. در این نمایش علی جهانجونیا، محمدرضا محمودی، امید اولیایی، امین جوادی، میلاد محمدی‌پور، محمدامین پازوکی و زینب فرحزادی بازی می‌کنند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «آفریقا توسط سفید پوستان احاطه شده، چهار سیاه پوست، شورشی را طراحی می‌کنند». بهای بلیط نمایش 21000 تومان است. 

عمارت روبه‌رو به آخرخط رسید

نمایش «آخرخط» نوشته پیتر تورینی و کارگردانی احمد عظیمی ساعت 20:30 در عمارت رو به رو اجرا می‌شود. در این نمایش دانیال خیری خواه و پدرام صمدی بازی می‌کنند. در خلاصه داستان نمایش آمده است: «یک شخصیت معروف رسانه‌ای تصمیم دارد خودش را بکشد اما قبل از آن دست به افشاگری می‌زند.» بهای بلیط این نمایش 20000 تومان است.

نمایش «یاجوج» به کارگردانی امیرحسین یزدی ساعت 19:30 در عمارت روبه‌رو به صحنه می‌رود. در این نمایش علیرضا جلالی، شایان اکبری، رامین مختاری و کیارش افرومند ایفای نقش می‌کنند. 

نمایش‌های «مزامزا» به کارگردانی سیروس همتی در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی ساعت ۲۰ و «تئاتر» به کارگردانی مشترک صابر ابر، الهام کردا و پانته‌آ پناهی‌ها با دو اجرا در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ در سالن استاد سمندریان از روز پنجشنبه ۵ مهر اجراهای عمومی خود را آغاز می‌کنند.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =