ایلنا نوشت: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری خواستگاری کینه‌جو خبر داد که در واکنش به پاسخ منفی دختر مورد علاقه‌اش، خودروی وی را به آتش کشید.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: ساعت ۱۹ مورخه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ وقوع یک فقره آتش‌‌‌‌سوزی در خیابان چهارباغ غربی به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض و ایستگاه آتش‌‌نشانی اعلام شد.

با حضور مأمورین در محل مشخص شد یک خودروی سواری دچار حریق و آتش‌‌‌‌‌سوزی شده که در پایان عملیات اطفای حریق، کارشناسان سازمان آتش‌‌‌نشانی اعلام کردند که حریق عمدی است.

پسر خواستگار جواب رد شنید، بنزین برداشت و ماشین دختر را به آتش کشید

با اعلام نظریه کارشناسی مبنی بر عمدی بودن آتش‌‌‌‌سوزی، پرونده مقدماتی با موضوع حریق عمدی تشکیل و جهت ادامه رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات از شاکی پرونده که خانمی حدودا ۳۵ ساله است، وی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که هیچ اختلاف مالی یا شخصی با کسی ندارد.

همزمان، کارآگاهان اداره شانزدهم با مراجعه به محل وقوع حریق عمدی موفق به شناسایی یک دوربین مداربسته مشرِف به محل آتش‌‌‌سوزی شدند.

بلافاصله تصاویر به دست آمده از دوربین مداربسته مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی دو جوانی شدند که یکی از آنها با در دست داشتن یک بطری به ماشین شاکی نزدیک شده و پس از آتش زدن خودرو به سرعت از محل دور می‌شوند.

با به دست آمدن تصاویر مستند از لحظه آتش‌‌زدن خودرو، تصاویر این دو مرد جوان به رؤیت شاکی رسید که بلافاصله یکی از آنها به نام اسماعیل مورد شناسایی قرار گرفت.

شاکی در حالی که در اظهارات اولیه باور نمی‌کرد حریق عمدی خودرویش توسط یکی از بستگانش انجام شده باشد، به کارآگاهان گفت: چند سال پیش اسماعیل از من درخواست ازدواج کرد اما به واسطه شناختی که از اخلاق وی داشتم و در میان بستگان نیز اسماعیل به عنوان جوانی بداخلاق شناخته شده بود، با پیشنهاد ازدواج وی مخالفت کردم اما به هیچ عنوان فکر نمی‌‌‌‌کردم که او پس از گذشت چند سال به آتش زدن خودروی من اقدام کند.

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با شناسایی محل سکونت اسماعیل در شهرستان کرج با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان مراجعه کرده و در مورخه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ موفق به دستگیری اسماعیل شدند.

اسماعیل در اظهارات اولیه منکر آتش زدن خودرو شاکی شد اما زمانی که فیلم لحظه آتش زدن خودرو برایش پخش شد به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش صراحتا به کارآگاهان اظهار داشت که با انگیزه انتقام‌‌‌گیری از شاکی اقدام به این کار کرده است.

اسماعیل با معرفی یکی از دوستانش به نام سیامک به عنوان شخصی که در روز آتش زدن خودرو همراهش بوده، تصریح کرد: به همراه سیامک از کرج به تهران آمدیم و پس از نزدیک شدن به محل سکونت... (شاکی) دو نفری از ماشینم پیاده شده و... .

با شناسایی سیامک به عنوان دیگر متهم پرونده که متهم اصلی پرونده را در زمان ایجاد حریق عمدی همراهی کرده، وی نیز دستگیر شد و درهمان تحقیقات اولیه صراحتا به مشارکت خود در حریق عمدی خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی اضافه کرد: با تکمیل پرونده، متهمین با صدور قرار قانونی از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران روانه زندان شدند.


64231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =