دنزل واشنگتن برای انتقام به سینما بازگشت

دنزل واشنگتن با قسمت دوم فیلم «ایکوالایزر / تعدیل‌کننده» در گیشه سینِما یکه‌تازی می‌کند. دیگر فیلم پرفروش هفته هم دنباله فیلم موزیکال «ماما میا» بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گیشه تابستانی سینِما هر هفته مدعی تازه‌ای پیدا می‌کند. هفته پیش نوبت به دنزل واشنگتن رسید که با فیلم «ایکوالایزر» به سینِما بازگردد.

دنزل واشنگتن تضمینی برای فروش فیلم

«ایکوالایزر» یا «تعدیل‌کننده» فیلمی اکشن درباره مامور حرفه‌ای سابق دولت است که با دیدن ناعدالتی دست به کار می‌شود و انتقام ستمکشان را از ستمگران می‌گیرد. واشنگتن که در قسمت نخست فیلم چهره‌ای متفاوت از یک آدمکش خونسرد را به تصویر کشیده بود در فیلم جدید دوباره جلوی دوربین آنتونی فوکوآ رفته است و اینبار پی انتقام از فردی می‌رود که دوستش را کشته است.

این فیلم در روزهای نخست اکران در گیشه آمریکای شمالی پیشتاز بود و با فروش ۳۵ میلیون دلاری با فاصله اندکی «ماما میا ۲» را پشت سر گذاشت. «ایکوآلایزر» از کمپانی سونی باید خود را آماده رقابتی سخت کند چرا که هفته آینده فیلم اکشن دیگری از سری محبوب «ماموریت غیرممکن» با بازی تام کروز روی پرده سینِما خواهد رفت.

دیگر بازیگران «ایکوآلایزر ۲» پدرو پاسکال، آشتون ساندرز، ملیسا لئو و بیل پلمن هستند.

تکرار یک موزیکال خانوادگی محبوب

قسمت نخست «ماما میا» با بازی مریل استریپ و پیرس برازنان نزدیک به یک دهه پیش روی پرده سینِما ظاهر شد و به موفقیت مطلوبی دست پیدا کرد. حال پس از سال‌ها قسمت دوم این موزیکال بازگشته و از مدعیان گیشه داغ تابستان است.

در قسمت جدید «ماما میا»‌ آماندا سایفرد، مریل استریپ، جولیا والترز و پیرس برازنان در کنار تازه‌واردهای مشهوری از جمله شِر خواننده سرشناس جلوی دوربین رفته‌اند. داستان فیلم جدید به زمانی می‌پردازند که شخصیت مریل استریپ باردار است و ماجراهای آن دوران را روایت می‌کند.

این فیلم در افتتاحیه اندکی بیش از ۳۴ میلیون دلار دست یافت و در میان پرفروش‌های گیشه قرار گرفت.

نقش پررنگ زنان در فیلم‌های روی پرده

«ماما میا» از آن دست فیلم‌هایی است که زنان در آن نقش پررنگی دارند. در چند وقت گذشته فیلم‌هایی از این دست زیاد روی پرده رفته‌اند که مشهورترین آن‌ها «۸ یار اوشن» و «باشگاه کتابخوانی‌» است.

«۸ یار اوشن» ماه ژوئن روی پرده سینِما رفت و تا اینجای کار به فروش ۲۵۶ میلیون دلاری در سراسر جهان دست پیدا کرد. در «۸ یار اوشن» کیت بلانشت، ساندرا بولاک و آن هاتاوی بازی می‌کنند.

در «باشگاه کتابخوانی» با بازی جین فوندا و دایان کیتون هم بازیگران زن نقش‌های اصلی را به عهده دارند. این فیلم در ماه می اکران شد و در آمریکای شمالی به فروش ۷۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

انیمیشن‌ها و فیلم‌های ابرقهرمانی پرفروش

سومین فیلم پرفروش هفته گذشته انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا» بود که طی ۱۰ روز در آمریکای شمالی به فروش ۹۱ میلیون دلاری دست پیدا کرده است. فروش جهانی این انیمیشن تا اینجای کار به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

پس از «هتل ترانسیلوانیا» به فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبور» می‌رسیم که هفته پیش به فروش ۱۶ میلیون دلاری رسید. فروش جهانی این اثر ابرقهرمانی مارول به ۳۵۳ میلیون دلار رسیده است.

سومین محصول پرفروش دیزنی در گیشه انیمیشن «شگفت‌انگیزان» است که با فروش ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری هفته را به پایان رساند. این انیمیشن که تا اینجای کار فروش ۹۴۰ میلیون دلاری را تجربه کرده است به احتمال بسیار به باشگاه میلیارد دلاری‌ها خواهد پیوست.

دواین جانسون، برنده در چین بازنده در آمریکا

دواین جانسون بازیگری که در چند سال اخیر همواره در بین بازیگران پردرآمد و تضمین‌کنندگان فروش جای داشته است، این بار با فیلم «آسمانخراش» در گیشه آمریکای شمالی به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. فیلم «آسمانخراش» در مجموع ۱۰ روز در آمریکای شمالی فقط ۴۶ میلیون دلار فروش داشت.

نقطه امید سازندگان این اثر پرهزینه فروش بالای آن در سینماهای چین است. این فیلم در چین به فروش ۴۷ میلیون دلاری رسید و با احتساب بیش از ۲۷ میلیون دلار فروش در دیگر کشورها، مجموع گیشه بین‌الملل آن به ۷۵ میلیون دلار رسید. به این ترتیب فیلم جدید دواین جانسون در گیشه بین‌الملل صدرنشین شد.

البته با تمام این آمار و ارقام «آسمانخراش» هنوز ممکن است به فیلم زیانده تبدیل شود. فروش جهانی فیلم تا اینجا به ۱۷۹ میلیون دلار رسیده است.

نام فیلم

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

ایکوالایزر

The Equalizer

۳۵.۸

۳۵.۸

۶۲

ماما میا

Mamma Mia! Here We Go Again

۳۴.۴

۳۴.۴

۷۵

هتل ترانسیلوانیا

Hotel Transylvania 3

۲۳.۲

۹۱.۱

۸۰

مرد مورچه‌ای و زنبور

Ant-Man and the Wasp

۱۶.۱

۱۶۴.۶

-

شگفت‌انگیزان

Incredibles 2

۱۱.۵

۵۵۷.۳

-

دنیای ژوراسیک

Jurassic World: Fallen Kingdom

۱۱

۳۸۳.۹

۱۷۰

آسمانخراش

Skyscraper

۱۰.۹

۴۶.۷

۱۲۵

نخستین پاکسازی

The First Purge

۵

۶۰.۲

۱۳

آنفرندد: وب سیاه

Unfriended: Dark Web

۳.۵

۳.۵

۱

ببخشید که مزاحم می‌شم

Sorry to Bother You

۲.۸

۱۰.۳

-


منبع:‌ هالیوودریپورتر / ۲۲ جولای؛‌ ترجمه:‌ فرزاد مظفری

241241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =