پایگاه خبری با مردم نوشت: لاهیجان با آمار نه‌چندان جالب رتبه اول استان در پرداخت تسهیلات اشتغال را دارا است، باید پرسید وضعیت سایر شهرستان‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال چگونه است که لاهیجان با این میزان رتبه نخست را کسب کرده است!

سرپرست فرمانداری لاهیجان ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان گفت: شهرستان لاهیجان با پرداخت بیش از ۶۶ میلیارد ریال در جذب تسهیلات اشتغال مقام اول استان را در ۱۶شهرستان گیلان داراست.

امیر جانبازی افزود: از تعداد ۴۳۱ طرح‌ تصویب‌شده در قالب بسته‌های اشتغال (فراگیر و روستایی) بااعتبار به مبلغ بیش از هزار میلیارد و ۷۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در شهرستان، ۲۵۴ طرح بااعتبار ۵۳۵ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال از سوی استان تصویب و به بانک‌های عامل معرفی‌شده و به ۸۵ متقاضی شش میلیارد و ۶۴۸۰ میلیون ریال پرداخت شد.

نکته جالب‌توجه در این اعداد و ارقام درشت، تصویب نهایی کمتر از یک‌سوم اعتبارات طرح‌های تصویب‌شده شهرستانی در استان و پرداخت تنها یک‌هشتم این اعتبارات از سوی بانک‌ها است.

درواقع از هزار میلیارد و ۷۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال اعتبارات تصویب شده شهرستان، ۵۳۵ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال از سوی استان تصویب و از این مبلغ نیز تا کنون تنها ۶۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

به‌نوعی از آمارهای اعلامی صدها میلیاردی تنها و تنها ۶ میلیارد و ۶۴۸ میلیون تومان دریافت شده که به نسبت رقم بسیار کوچکی است.

لاهیجان با این آمار نه‌چندان جالب رتبه اول استان در پرداخت تسهیلات اشتغال را دارا است و باید پرسید وضعیت سایر شهرستان‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال چگونه است که لاهیجان با این میزان رتبه نخست را کسب کرده است!

شایان ذکر است استاندار گیلان نیز در روزهای گذشته در جلسه مشترک کارگروه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری و تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه در مسیر اشتغال روستایی برخی از شهرستان‌های استان نیز ضعیف عمل کردند، گفته بود: به فرمانداران و دستگاههایی که در این خصوص قصور داشتند تذکر کتبی داده می‌شود.

 

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =