مدیر هاتگرام و تلگرام طلایی به روزنامه فرهیختگان گفت: من و یکی از دوستانم به این دلیل که پسران 13 ساله‌ای داشتیم، به این فکر افتادیم یک کلاینت تولید کنیم که این نسخه از تلگرام از نظر محتوا امن باشد.

* در خارج از ایران ابزارهای فیلترینگ به‌فروش می‌رسند و نگاه بدی به آن وجود ندارد؛ به‌طور مثال خانواده‌ها هزینه می‌کنند تا یک سیستم فیلترینگ تهیه کنند و روی سیستم کامپیوتر فرزندان‌شان نصب کنند تا آنها هر محتوایی را نبینند، ما هم تقریبا چنین ایده‌ای داشتیم و تصمیم گرفتیم در بلندمدت یک کلاینت کودک تولید کنیم.

* از حدود دو سال پیش فعالیت داشتیم و نحوه کارمان هم مشخص بود. فقط درحال‌حاضر با فیلترشدن تلگرام کمی کارهایمان بزرگ‌تر شده است.

تلگرام طلایی

* ما دو مفهوم انسداد داریم، یکی انسداد کانال‌های دارای مسائل اخلاقی (کانال‌های پورن) است که اتوماتیک‌وار از طریق دستگاه شناخته می‌شوند، البته امکان دارد به‌اصطلاح از دست سیستم در برود، همچنین با ارسال گزارش‌های مردمی برخی کانال‌هایی که مشکلات اخلاقی دارند و از فیلتر دستگاه جا مانده‌اند هم فیلتر می‌شوند که تاکنون بیش از 11 هزار کانال غیراخلاقی فیلتر شده است و دیگری انسداد کانال‌هایی که ذات آنها ترویج خشونت و تروریسم و... است، لیست آنها از سوی کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی به تیم فنی ما ارسال می‌شود و ما از طریق سیستم آنها را فیلتر می‌کنیم، البته با توجه به آن لیست و موارد گفته شده در آن، ماشین هوش مصنوعی موارد مشابه را هم می‌بندد.

* در این میان امکان خطا وجود دارد و ممکن است برخی کانال‌ها که محتویات مجرمانه ندارند هم به اشتباه مسدود شوند، مدیران این کانال‌ها می‌توانند به آیدی پشتیبانی یک پیام ارسال کنند تا مشکل آنها رفع شود و معمولا با اولین تماس این مشکل حل می‌شود مگر اینکه موضوع پیچیده‌ای باشد.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =