پایتون به‌عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی دنیا در میان توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری به‌زودی جای سی پلاس پلاس/ C++ را می‌گیرد اما زبان جوان‌تری به نام جولیا به‌عنوان جایگزین پایتون در دنیای برنامه‌نویسی مطرح‌شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، پایتون نزدیک به 30 سالی است که در «یادگیری ماشین» و توسط «دانشمندان علوم داده» استفاده می‌شود اما جولیا از 2012 بدین سو مطرح‌شده و به‌سرعت در حال محبوب شدن است.{لینک}

هفته گذشته موسسه بررسی شاخص‌های زبان برنامه‌نویسی به نام TIOBE نام جولیا را در صدر فهرست 50 زبان برنامه‌نویسی مطرح جهان قرارداد. «استفن اوگرادی» از موسسه redMonk نیز به علاقه شدید برنامه نویسان به زبان جولیا اذعان کرده و می‌گوید: جولیا در 3 ماه اخیر با سه پله رشد به رتبه 36 رسیده است درحالی‌که سال گذشته 52 بود.

وی افزود: برخی از کمپانی‌های بزرگ اخیراً درخواست‌هایی درباره جولیا مطرح کرده‌اند که اهمیت آن را دوچندان می‌کند.آن‌ها این سؤال را مطرح کرده‌اند که جولیا مردنی است یا نه؟

زبان برنامه‌نویسی پویا و سطح بالای جولیا در سال 2012 توسط 4 مهندس برای انجام محاسبات علمی پیشرفته توسعه داده شد و نکته قابل‌توجه اینکه به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی همه‌منظوره، در تعریف توابع بسیار قوی و انعطاف‌پذیر بوده و امکان تعریف رَویه‌ها و عملگرهای محاسباتی جامع برای ساختارهای داده متفاوت را فراهم می‌آورد.

جولیا اوپن سورس بوده و با پروانه MIT کار می‌کند که سرعت زبان سی/C و پویایی زبان Ruby را در کنار قابلیت‌های Lisp و Matlab را دارد.

فهرست محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی جهان با رفرنس Red Monk را در زیر مشاهده می‌کنید:

1 JavaScript
2 Java
3 Python
4 PHP
5 C#
6 C++
7 CSS
8 Ruby
9 C
9 Objective-C
11 Swift
12 Scala
12 Shell
14 Go
14 R
16 TypeScript
17 PowerShell
18 Perl
19 Haskell
20 Lua

زبان برنامه‌نویسی جولیا جای پایتون را می‌گیرد؟

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس ارشد هوش مصنوعی IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    6 8
    به هیچ عنوان این اتفاق نمی افته. در حوزه محاسبات علمی و داده کاوی وهوش مصنوعی پایتون قوی ترین و گسترده ترین زبان موجوده و هر روز بر تعداد کتابخونه های این زبان افزوده میشه.رایگان بودن ،اوپن سورس بودن ، سادگی و کتابخانه های متعدد برگ برنده پایتون نسبت به همه زبان های برنامه نویسی موجوده.پایتون تا 10 سال آینده اون قدر رشد میکنه که حتی در عرصه هایی مثل طراحی وب یا برنامه نویسی سیستمی و اینترنت اشیاء هم حرف اول رو بزنه.آینده دانش در هوش مصنوعی و داده کاوی و زبان هوش مصنوعی وداه کاوی هم پایتونه.