سه شنبه 24 مهر 1397
دوشنبه 2 مهر 1397 - 13:14:52 چاپ

واکنش معاون سیما به مشکوک بودن آمار ۸۰ درصدی بینندگان تلویزیون

فرهنگ > تلویزیون - معاون سینما معتقد است که برخی افراد به اینکه تلویزیون ۸۰ درصد مردم مخاطب دارد شک دارند ولی آمارهای حاکی از آن است که مردم نیازهای خود را با برنامه‌های تلویزیونی رفع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرتضی میرباقری در آیین نکوداشت آغاز سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ دانشگاه صدا و سیما، گفت: «در حال حاضر ۱۷ شبکه ملی در تلویزیون ایران فعال هستند. آنچه مهم است، وحدت شبکه‌ها در عین کثرت شبکه‌ها است. رسیدن به جبهه‌ای رسانه برای مقابله با رسانه‌های خارجی که از ماهواره‌ها و شبکه‌های اینترنتی پخش می‌شوند، نیازمند وحدت محتوای شبکه‌ها در عین کثرت شبکه‌های صداوسیما است.»

مرتضی میرباقری

میرباقری افزود: «بیش از ۸۰ درصد مردم مخاطب تلویزیون ایران هستند. برخی افراد به این آمار شک دارند اما وقتی دقیق‌تر مطالعه کردند دریافتند که هر فرد ایرانی به فراخور و نیاز خود برخی از برنامه‌های تلویزیون اعم از فیلم و سریال، ورزشی، اجتماعی، علمی، مذهبی، سیاسی و غیره را تماشا و پیگیری می‌کند.»

او همچنین در بخشی از صحبت‌هایش عمده نیاز معاونت سیما را نیروی انسانی کارآمد دانست؛ نیرویی که در برنامه‌‌ریزی و سیاست‌ گذاری ایده پرداز و فهیم باشد.

57243

 

18 دیدگاه
  • بی نام
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 13:33:23
    پاسخ
    84 0

    منم شک دارم 80 درصد باشه . بنظر 140 درصد یا بالاتره

  • هادی
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 13:34:21
    پاسخ
    63 0

    آمار بینندگان تلویزیون هم حتما مثل آمار بیکاران حساب میشه. اگر کسی در هفته گذشته حتی یک ساعت هم کار کنه شاغل حساب میشه، مثل اینکه اگر حتی در هفته گذشته یک ساعت تلویزیون ببینه شامل آمار بینندگان میشه

  • بی نام
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 13:36:32
    پاسخ
    59 1

    من یه مواقعی اشتباهی دستم به دکمه کنترل می‌خوره و می رم روی ماهواره badr. آیا منم تو این 80 درصد آوردین؟

  • بی نام
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 13:36:37
    پاسخ
    7 46

    من عاشق شبکه نمایش و فیلم های کلاسیک آن هستم.

  • بی نام
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 13:38:17
    پاسخ
    72 0

    به نظر من همون عدد۶۳ درصد رو رها نکنید چون یک عددیه که مردم بهش عادت کردند توضیحم نمیخواد

  • ی. الف
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 13:48:52
    پاسخ
    41 0

    با سلام. خدمت مسئولان سایت خبرآنلاین و عزیزانی که این مطلب را خوانده اند. فرض بر این می گذاریم که بقال با انصافی پیدا شده که خودش فریاد می زند که ماست من ترش است. پس جناب آقای میرباقری باید توضیخ بدهند که مردمی که شعار می دهند صدا و سیمای ما، ننگ ما، ننگ ما را چگونه و از چه کشوری وارد خیابانهای تهران کرده اند. لطماتی که رسانه ملی ما از بابت ندانم کاری این آقایان و افراد منتخب ایشان خورده اند را بسختی و تنها در دراز مدت می توان جبران کرد.

  • بی نام
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 13:55:32
    پاسخ
    20 1

    خب من از همکاران همین سوال رو داشتم ک چه مقدار تلویزیون ایران رو میبینن از ده نفر ۵نفر فقط برنامه های ورزشی پخش مستقیم و مهم خود من هم جزوش هستم ۳نفر مخاطب کامل تلویزیون شامل سریال اخبار ووو ... ۲نفر دگ هم گفتن به ندرت برنامه های صدا سیما رو میبینن سن افراد از بیست و پنچ تا پنجاه و هفت سال پس میشه گفت در مقیاس بسیار کمتر این گفته حقیقت داره

  • کریم
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 13:57:28
    پاسخ
    38 1

    غلط تایپی یه صفر بیشتر افتاده منظور همون 8 بوده

  • سمانه
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 13:57:46
    پاسخ
    35 1

    فکر کنم این آمار رو فقط موقع پخش مسابقه فوتبال ها گرفتنخب اون موقع معلومه که بیش از 80 پای تلویزیونن

  • بی نام
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 14:06:46
    پاسخ
    32 0

    800درصد درسته

  • رضا
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 14:11:22
    پاسخ
    30 2

    باور کن من ۱ ساله تلوبزیون ایران رو نمی بینم چون فقط داره یه طرف حرف می زنه

  • بی نام
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 14:16:29
    پاسخ
    28 0

    همانطور که هرکس 1 ساعت در هفته کار کند شاغل محسوب می شود، هرکس در هفته 5 دقیقه سیما را نگاه کند یا در تاکسی صدا را بشنود مخاطب صداوسیما محسوب می شود. امان از این گوشهای درازمان که ما را باینجا کشاند.

  • امید
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 14:26:30
    پاسخ
    24 1

    بله آقا بیش از 80 درصد تلوزیون میبینند، اما بیینده سیمای شما نیستند. اگر اندکی چشمهای خود را باز کنیدکه نمیکنید و نخواهید کرد و تماشا کنید، دیشهای بالای پشت بامها، ناقض فرمایش جنابعالیست.

  • بی نام
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 14:31:32
    پاسخ
    26 0

    ایشون کسانی رو که در روز ده دقیقه تلویزیون ایران را نگاه بکنند فرضا اخبار ورزشی یا وضعیت آب و هوا مخاطب تلویزیون در نظر گرفته در حالی که مخاطب در علم رسانه و ارتباطات تعریف داره و بعیده که آقای معاون اینها را نداند

  • آریو
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 15:04:40
    پاسخ
    15 0

    نظر آقای ضرغامی روی 75 بیننده ایرانی بود. نظر 80 داشتن نشان میدهد چقدر واقعا بیننده خود را میشناسید

  • بی نام
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 15:42:51
    پاسخ
    28 1

    مردم بالای 90 درصد اوقاتشضان را ماهواره میبینند و باقیش را که تلویزیون ایران را میبینند یا دارند فوتبال میبینند یا والیبال

  • بی نام
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 16:14:07
    پاسخ
    2 0

    توجه داشته باشیم که این جماعت سالهاست از کلمه مردم استفاده می کنن و منظورشون اصلاً من و شما نیستیم. مردم کسایی هستن که اینا رو قبول دارن. پس آمار 80 درصد اتفاقاً درست نیست چون باید 100 درصد کسایی که اینا رو قبول دارن و سبیلاشون با بیت المال چرب چربه تلوزیون ایران رو نگاه کنن.

  • arad
    دوشنبه 2 مهر 1397 - 17:47:34
    پاسخ
    2 0

    یعنی دیدن نود میشه 80 درصد ؟؟؟؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین