مهر نوشت: به گفته تقی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی، در حال حاضر ۳۰ میلیون خودرو سواری در کشور داریم که تا ۱۰ سال آینده به ۵۰ میلیون دستگاه می رسد. این موضوع رشد خودرو محوری در کشور را نشان می دهد که اگر کنترل نشود تعداد کشته ها در جاده ها بسیار افزایش خواهد یافت.

او خاطرنشان کرد: معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی کرده تا ظرف ۱۰ سال تعداد کشته‌های سوانح رانندگی از ۱۶ هزار نفر در سال ۹۶ به ۹ هزار نفر در سال ۱۴۰۶ برسد که دستیابی به این هدف برنامه خاص خود را می طلبد و این برنامه تدوین شده و بودجه آن نیز پیش بینی شده است. ظرف روزهای آینده در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح خواهد شد که اگر در دولت به تصویب برسد برای تصویب به مجلس ارجاع داده می‌شود.

تصادفات جاده ای

این مقام مسئول در وزارت راه هزینه پیش بینی شده برای این برنامه ۱۰ ساله را ۲۸۰ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: تحقیقات نشان می دهد بیشترین نقش در تصادفات رانندگی را عامل انسانی دارد که برنامه ما نیز عمدتا در این خصوص متمرکز شده است. جاده های ایران از نظر ساخت و احداث، استانداردهای جهانی را دارا هستند اما از نظر نگهداری راه ها مشکل داریم که باید برای این ضعف نیز برنامه ریزی شده و بودجه اختصاص یابد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه می گویند پراید ارابه مرگ است اما تحقیقات ما نشان می دهد اینگونه نیست، عنوان کرد: پراید در دسته خودروهای شهری قرار می گیرد و براساس استانداردهای جهانی باید سرعت خودروهای شهر را به گونه دیگری تعریف کنیم.

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =