ایسنا نوشت: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بسیاری از مراکز حساس و پرخطر مانند کارخانه های شیمیایی باید از شهرها خارج شوند.

سردار غلامرضا جلالی در اولین همایش رؤسای شورای اسلامی شهر و شهرداران و مدیران پدافند غیرعامل شهرهای بزرگ کشور با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل همیشگی و جاری است که ربطی به شرایط جاری کشور و شدت و ضعف تهدیدات دشمنان ندارد، گفت: شهرداران و شهرداری ها به دلیل اینکه وظیفه اداره شهر و صیانت از مردم در برابر تهدیدات را بر عهده دارند، طبیعتاً وظایفی را به صورت جاری و همیشگی دارند.

جلالی با اشاره به جنگ‌های شکل گرفته در سال‌های اخیر، تصریح کرد: جنگ‌های اخیر خواسته یا ناخواسته به حوزه‌های شهری کشیده شده اند، این در صورتی است که ارتش هایی مانند رژیم صهیونیستی و آمریکا در جنگ‌هایی مانند جنگ با اعراب و جنگ کویت، عراق و افغانستان به حوزه شهرها وارد شدند، زیرا در عرصه نظامی، جنگ شهری یکی از سخت‌ترین انواع جنگ است و نظامی‌ها شهر را به‌عنوان یک مانع بر سر راه پیشروی می‌دانند.

وی ادامه داد: در چند جنگ اخیر همه تلفات معطوف به شهرها شده است؛ البته مسئله داعش به دلیل اینکه آنان یک گروه تروریستی و وحشی هستند که از هیچ استراتژی پیروی نمی‌کنند، متفاوت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید شهرها را به شهرهای ایمن و قابل دفاع برای مردم تبدیل کنیم، گفت: در تاریخ کشور ما در همه شهرها عناصر اصلی امنیت شهری وجود داشته و قلعه‌ها امنیت شهر را بر عهده داشتند، تهران قدیم نیز بر اساس اسنادی که از آن دوره به‌جامانده دارای برج و دیوار برای دفاع از مردم بوده است.

سردار غلامرضا جلالی

مرید و نوکر دنیا بودن بد است

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی  در آیین معارفه مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه باید مراقب بود تا گذشته خوب ما، ما را مغرور نکند، تصریح کرد: دشمن با نفوذ فکری مغزها را تصرف می‌کند و در این حالت دست و پای افراد، سرباز دشمن می‌شود که این تفکر دشمن است تا مسلمانان، هنرپیشه و مجریان سیاست‌های آنان باشند و حتی ممکن است در این حالت مرگ بر دشمن بگویند اما در عمل مجری دشمن هستند.

وی انحراف عملی نه علمی را عامل دوم انحراف امت صدر اسلام عنوان کرد و گفت: عده‌ای شک نداشتند حق با امام حسین (ع) است اما نتوانستند با حسین(ع) بمانند زیرا گذشتن از دنیا برای آنان امکان نداشت و انسان‌های بزرگی به دلیل دنیاگرایی زمین خوردند زیرا در دام مظاهر دنیوی اسیر بودند. دشمن به دنبال تصرف مغز و قلب است تا مطالبات، گرایش‌ها و خواسته‌های مردم را عوض کند و راحت‌طلبی را جایگزین شهادت‌طلبی کند و ارزش‌ها از جنس پول شده و از جنس ایثار نباشد و در نهایت الگوها حضرت زهرا (س) نشود.

وی با بیان اینکه مریدی و نوکری دنیا بودن، بد است زیرا فرد نمی‌تواند در جبهه امام حسین (ع) بماند بلکه به هر وسیله‌ای فرار می‌کند، تاکید کرد: درمان گرفتار نشدن در دو عامل سقوط یک امت این است که استقامت کنیم که خداوند فرموده است انسانی که استقامت کند هیچ نگرانی برای آینده ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه یک تفاوت مومن صادق از مومن دروغگو را در شک نکردن و لغزش فکری نداشتن، دانست و گفت: این امر با بصیرت در دین اتفاق می‌افتد و باید تلاش کنیم بصیرت خود را بالا ببریم تا هجمه شبهات، ما را در اختیار دشمن قرار ندهد که با بصیرت دینی دشمن از تصرف مرزها ناتوان می‌شود.

سیاری: ارتش مسابقات سیزم برگزار می کند

امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه برنامه ورزش صبحگاهی ستاد ارتش گفت: نخستین دوره مسابقات تیروکمان نظامیان جهان (سیزم) نیمه دوم آبان ماه امسال به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

سیاری که رئیس برگزاری این دوره از مسابقات تیروکمان ارتش‌های جهان است، افزود: این مسابقات با شرکت بیش از ۱۰ تیم خارجی از نظامیان کشورهای مختلف جهان از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه سال جاری در مجموعه تیروکمان ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان، آماده برگزاری شایسته این مسابقات است.

وی با تبریک هفته تربیت بدنی به تمامی ورزشکاران و قهرمانان میادین ورزشی کشور تصریح کرد: ورزش در جامعه یک امر ضروری است زیرا نقش بسزایی در سلامت جامعه دارد و همه مقاطع سنی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جایگاه ورزش در ارتش را مهم دانست و افزود: ما رزمندگانی تربیت می کنیم که باید از نظر جسمی و روحی و ابعاد دیگر ورزیدگی لازم را داشته باشند و بتوانند در شرایط سخت محیطی، ماموریت نظامی شان را انجام دهند و یکی از مولفه هایی که در این آمادگی جسمانی اثر می گذارد ورزش است.

وی همچنین گفت: ورزش عمومی برای تمامی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران واجب است و در برنامه آموزش صبحگاهی یک ساعت برای ورزش در نظر گرفته شده و همه کارکنان موظفند ورزش صبحگاهی را انجام دهند چراکه علاوه بر تضمین سلامتی و ارتقای آمادگی جسمی و رزمی در شادابی کارکنان نیز بسیار مفید و موثر است.

سیاری افزود: امروز در سطح یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران نگاه علمی به ورزش می شود و مربیان خاصی که دارای مهارت های علمی و عملی هستند تمرین های مناسبی را در مراسم ورزش صبحگاهی به کارکنان ارائه می دهند همچنین ورزش های تخصصی و قهرمانی نیز در دستور کار ارتش قرار دارد و ما در مسابقات جهانی سیزم حضور فعالی داشته و ورزشکاران و قهرمانان خوبی تقدیم جامعه ورزشی کشور کرده‌ایم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات تیروکمان نظامیان جهان گفت: تیروکمان یکی از ورزش های نظامی دنیا محسوب شده و بحمدالله تیراندازان ما در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح از آمادگی بسیار خوبی در این رشته قهرمانی برخوردار هستند که ان شاءالله رتبه ها و عناوین برتر را نیز در این دوره از مسابقات کسب نمایند.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813165

برچسب‌ها