تسنیم به نقل از رویترز نوشت: اطلاعات دریافتی از نفتکش ها و منابع صنعتی و کشتیرانی نشان می دهد ماه میلادی گذشته برابر با شهریور هند حدود ۵۲۸ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد ، تقریباً یک درصد بیشتر از ۵۲۳ هزار بشکه در روز در ماه اوت و حدود ۲۷ درصد بیشتر از سال گذشته.

واردات نفت ایران توسط هند در ماه سپتامبر نسبت به ماه گذشته افزایش محسوسی داشت چون بارگیری پالایشگاه ها به خاطر تأخیر در کسب مجوز از دولت برای استفاده از کشتی ها و بیمه ایران متوقف شده بود.

صادرات نفت به هند

صادرات نفت به هند

اطلاعات دریافتی از نفتکش ها و منابع صنعتی و کشتیرانی نشان می دهد ماه میلادی گذشته هند حدود 528 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد ، تقریباً یک درصد بیشتر از 523 هزار بشکه در روز در ماه اوت و حدود 27 درصد بیشتر از سال گذشته.

یک منبع در یک پالایشگاه دولتی هند گفت:« پالایشگاه ها مجبور شدند تخلیه برخی از محموله‌های نفتی ایران را تا اواخر ماه اوت و اوایل سپتامبر به تاخیر بیندازند ، چون مجوز دولت برای استفاده از کشتی های ایرانی و بیمه در هفته آخر اوت صادر شد. به همین دلیل نتوانستیم در ماه اوت بار را کاملا تخلیه کنیم».

اطلاعات موسسه مالی بین الملل نشان می دهد صادرات نفت ایران قبل از اعمال تحریم های آمریکا بر بخش نفت این کشور در 4 نوامبر ، کاهش یافته است.

واردات نفت هند از ایران در ماه اوت در محاسبه با جولای یک سوم کاهش یافت چون اکثر بیمه کنندگان از معامله با ایران عقب کشیدند تا در رابطه با آمریکا مشکلی پیدا نکنند.

دو مقام پالایشگاه های دولتی هند اعلام کردند 44 درصد مقدار نفتی که در ماه سپتامبر به هند رسید باید در ماه اوت برداشته می شد.

واردات نفت هند در ماه سپتامبر با وارد کردن دو میلیون بشکه نفت ایران توسط شرکت ریلاینس اینداستریز افزایش یافت.

ریلاینس، صاحب بزرگترین مجموعه پالایشگاهی جهان قصد دارد واردات نفت ایران را در ماه اکتبر یا نوامبر متوقف کند.

ایران همچنان سومین تامین کننده بزرگ نفت هند پس از عراق و عربستان در ماه سپتامبر بوده است.

دهلی قصد دارد همچنان به خرید نفت ایران در دور جدید تحریمها ادامه دهد ولی وارداتش را کاهش داده تا مشمول معافیت آمریکا شود.

پالایشگاه های هند تا حالا سفارش خرید 9 میلیون بشکه یا 300 هزار بشکه در روز نفت ایران را در ماه نوامبر داده اند. پرادهان ، وزیر نفت هند تاکید کرد دو پالایشگاه هند در ماه نوامبر نفت ایران را دریافت میکنند.

بارگیری ماه نوامبر نفت ایران بسیار پایین تر از دوره زمانی آوریل تا سپتامبر است. در این فاصله واردات نفت هند از ایران 40 درصد افزایش داشت و به 627 هزار بشکه در روز رسید.

در دوره زمانی ژانویه تا سپتامبر واردات نفت ایران 21 درصد افزایش یافت و به 529 هزار بشکه رسید.

هند امیدوار بود در سال مالی جاری بتواند نفت بیشتری از ایران وارد کند چون تهران پیشنهاد تخفیف در هزینه حمل با کشتی را داده بود ولی تحریم‌های آمریکا همه چیز را بر هم زد.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =