شیعه انگلیسی به دنبال انحراف محرم/ عاشورا عرصه شور و شعور حسینی است

محرم به عنوان نماد مقاومت و ظلم ناپذیری مذهب شیعه، عرصه نمایش شور و شعور حسینی است؛ هم از این رو نیز به عرصه تاخت و تاز فرقه های انحرافی و بدعت‌گذاری جاهلان یا بدخواهان اسلام ناب محمدی (ص) بدل شده است.

 مهرداد خوشکار مقدم: در آستانه محرم، سازمان های مسئول با هدف مقابله با بدعت های نوظهور در آیین های اصیل مذهبی، ضمن توجیه هیئات و دسته جات عزاداری، اقدامات پیشگیرانه گسترده ای را پیش بینی می کنند.

شاید به خاطر همین دغدغه ها است که امام جمعه تبریز خطاب به روسای هیئات حسینی، می گوید: عزاداری به امام حسین و یاران با وفای آن امام باید با "آگاهی" و "بصیرت" و در نهایت "سادگی" برگزار شود.

آیت الله محمدعلی آل هاشم با تاکید بر اینکه محل شروع عزاداری‌های حسینی باید از مساجد آغاز شود تاکید می کند: دشمنان می‌خواهند با نام عزاداری امام حسین(ع)، برنامه‌هایی را طراحی و اجرا کنند که در برابر آرمان‌های نظام و انقلاب بایستند اما با هوشیاری هیئات مذهبی و حسینی این حرکات مذبوحانه محقق نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ و آداب دینی در عزاداری های حسینی پیشنهاد می کند که در هیئت‌های حسینی از روحانیون و اساتید و کارشناسان مذهبی برای آموزش و تبیین آموزه‌های دینی و قرآنی استفاده شود.

وی با اشاره به این‌که شبکه‌های ماهواره ای متعدد و شبکه های اجتماعی گسترده با هزینه‌های بسیاری می‌خواهند با عنوان عزاداری برای امام حسین(ع) حرکت‌های خودجوش مردمی در ایام محرم را وارونه جلوه دهند، یادآور می شود: قمه زنی یکی از کارهایی است که تشیّع انگلیسی تلاش دارد با این کار شیعیان پیرو اهل بیت(ع) را خشونت طلب معرفی کنند.

گرچه حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی وجود پنج هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در استان را یک فرصت بزرگ برای فعالیت های دینی می داند اما با توجه به هشدارهای مراجع دینی، در صورت عدم آگاهی بخشی و نبود نظارت، می تواند به بستری برای نفوذ جریان های منحرف بدل گردد.

حسینی با اشاره به فعالیت ۵ هزار هیئت "شاه حسین گو" در تبریز تاکید می کند: با اینکه برخی پیرایه‌ها و خرافه‌ها به هیات‌های ما روی آورده‌ و حتی برخی سرمایه‌گذاری‌هایی از سوی دشمنان اهل بیت(ع) انجام می‌گیرد، ما نیز در برابر آنها برنامه داریم و تلاش می‌کنیم تا با تشویق، تقدیر و همراهی کارها را جلو ببریم.

در همین حال، سعید برزگر معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان تبریز نیز با بیان اینکه عزاداری های محرم ریشه در عشق مردم به ولایت و اهل بیت (ع) دارد خاطرنشان می کند: از این رو نیز عده ای با بدعت و یکسری باورهای انحرافی قصد دارند شور عاشورایی جامعه را از مسیر اصلی خود خارج کنند.

برزگر با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع، از آیین های اصیل و تاریخی در عزاداری های حسینی بهره مند بوده ادامه می دهد: متاسفانه طی سالیان اخیر بدعت های مختلفی در سطح شهر شاهد هستیم که برخورد و مقابله با آن عزم همچانی می طلبد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تبریز ادامه می دهد: ظهور پدیده های جدیدی چون: بلندگوهای غیرضروری، طبل های غیرمتعارف، طوق، تصاویر و تمثال های مختلف و حتی نصب بنرهایی با هدف تبلیغ اشخاص و برندهای تجاری به بهانه فضاسازی های محرم، در برخی هیئت های عزاداری جای تاسف و تعجب دارد.

برزگر همچنین بر لزوم رعایت حقوق شهروندی در عزاداری های محرم تاکید کرده می گوید: ایجاد سر و صدا تا دیروقت، راهبندان و عدم رعایت حال شهروندان به هیچ وجه زیبنده دسته جات حسینی نیست.

وی از تزریق پول های هنگفت تشیع انگلیسی در برخی آیین های مذهبی خبر داده و می افزاید: باید برای در امان ماندن باورهای اصیل مذهبی، مقابل این جریان هوشیار بود و ضمن آگاهی بخشی، در برابر توسعه نفوذ آن تمام قد ایستاد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تبریز با اشاره به حجم توطئه های خارجی و گسترش حوزه نفوذ شیعه انگلیسی، عاملان تشتت و اختلاف در بین دسته جات حسینی را "خائن" به دین و کشور خوانده می گوید: فصل الخطاب تمام شعائر دینی و عزاداری های حسینی در آذربایجان شرقی، نظر نماینده محترم ولی فقیه در استان بوده و اداره کل تبلیغات اسلامی هم نظارت و ساماندهی دسته جات حسینی را عهده دار است.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =